הכר את המועמד - אבישי בלום

עודכן ב: 15 מרץ 2023

קצת על עצמי:

פרטתי בעבר את קשרי עם המועדון עוד מגיל 4, שאבי היקר ז"ל לקח אותי למגרש בקטמון, שיחקתי במועדון מגיל 9 ועד גיל 20, חבר הוועד המנהל ב-10 השנים האחרונות, עם הפסקה מתודית של שנה בין היותי נציגו של חברי היקר יוסי ליפקין, לבין היבחרותי בבחירות הקודמות.

החזון

אנחנו בעיצומה של בניית המועדון שלנו כאחד המועדונים הבכירים בארץ, בין היתר ברצוני להמשיך ולשמור על בעלות אוהדים, בשיתוף פעולה עם השותפים לדרך שלנו, להשאיר את היציע נקי כפי שפעלתי עם חברי לוועד המנהל, להמשיך את בניית ההוקרה לשחקני העבר כפי שעשינו, את בניית מחלקת הנוער, ובימים אלה אני מנסה ליצור את ליגת פגועי הנפש במסגרת המועדון עם בי"ח כפר שאול איתנים ובעתיד נוספים.

שאלות למועמד

היציע

איך אתה מציע לפתור את המחלוקות שעדיין קיימות ביציע? איך גורמים ליציע להתרכז בעידוד הקבוצה? האם כחלק מתפקידיו על הוועד לסייע בנושא זה?

הוועד סייע בעבר ויסייע בעתיד לכל יוזמה שיש בה רצון לחיבור הכרת האחר וקבלת האחר, רק ע"י יצירת קשרים – שכבר נרקמו ונרקמים וירקמו – ניתן לפרק את תחושות האנטי ולהתרכז בעידוד הקבוצה ולא בטפל והמפריד.

מה דעתך בנוגע לכריזה בערבית ובנוגע לטיפול בסוגיה במהלך העונה ובפגרה?

הרעיון והביצוע של הכריזה בערבית בא ממקום טוב, של רצון לעשות טוב. אחרי שהועלו טרוניות בעניין, הושגה פשרה שעל פניה הייתה הגיונית וראויה. לאור אי שביעות הרצון שהועלה עדיין ע"י חלק מהאוהדים/ח"ע יתכן ויש להעלות בפגרה את העניין – עם מספר אפשרויות מוצעות – בפני כלל חברי העמותה/בעלי הבית שיכריעו בעניין.
 

 
כיצד ניתן למצוא את האיזון בין פעילות חברתית לבין פוליטיקה, בין חופש ביטוי לגיטימי לבין הפגנות מחאה בתוך היציע?

האיזון הנכון מאוד פשוט לטעמי, שכל אדם יבטא עצמו כפי רצונו כל עוד אינו כופה, מתריס, פועל להכעיס כנגד האחר. ושאיש לא ינסה לחנך את רעהו ליציע.

מה הפתרון למיגור מוחלט של אלימות וגזענות מהיציע?

רק נקיטת "יד קשה" שהופעלה סוף סוף אחרי משחק הגביע מול מכבי פ"ת כולל עירוב כל הגורמים (משטרה וכו') וכולל הגשת תביעות אזרחיות.

עמותה ועמדות כלליות

מהי הסיבה המרכזית לירידה בכמות חברי העמותה, אחרי עונה בה נשארנו בליגה? כיצד תפעל לשיפור המצב?

חלק היו טרמפיסטים, חלק התאכזבו מהעונה הקשה, חלק התאכזבו שלא השפיעו – כפי שציפו – על ההחלטה בדבר פיטורי המאמן שרצו בה ולא התבצעה בניגוד לעמדתם, וחלק בשל חיסרון כיס. כמי שמגייס חברי עמותה שנים רבות רק שיחות אישיות הסברים ושכנועים ישנו המצב.

פעילויות רבות בעמותה מתבצעות על ידי מתנדבים. בשנים האחרונות קיימת דעיכה בתחום. כיצד אתה מתכוון לתרום לעידוד התרומה למועדון באמצעות המתנדבים, לגייס "דם חדש" ולפתח את התחום עבור המועדון והקהילה?

לגבי גיוס ח"ע התייחסתי כבר, אני מגייס ח"ע מזה שנים רבות. ביחס למתנדבים אין יוזמה או רצון של מישהו להתנדב או לפעול למען המועדון שלא זכה לתמיכה גורפת. כך גם אנהג בעתיד.

העונה היו עד כה לפחות 3 משחקים שנערכו במקביל למשחקי הפועל ירושלים כדורסל. במקרים רבים ישנה הרגשה שההנהלה לא עושה מספיק או לא מבינה את החשיבות עבור הקהל. מה דעתך על הנושא?

ברור שכל המשחקים שמשוחקים במקביל גורמים לעוגמת נפש קשה, כל המאמצים הן של שכירי המועדון והן של הוועד המנהל למנוע זאת נעשו ויעשו, אבל יש להודות שידינו כבולות ובסופו של יום ההחלטה של הזכיין ללא השפעה שלנו או אפילו של המנהלת. משמונה דובר חדש לאחרונה, אני מאוד בעד שיעשה רעש ככל יכולתו בתקשורת לטובת הדבר.
 

בשתי העונות האחרונות, כאשר הייתה אפשרות ל"הצגה כפולה" עם הכדורסל, לא ננקטו פעולות על ידי המועדון כדי לקרב בין המועדונים ולעשות הצגה כפולה (דוגמת כרטיס מוזל/חינם למשחק הכדורגל לבאי משחק הכדורסל). מה דעתך על הנושא?

אני מאוד בעד אולם כמו שאומרים: "צריך שניים לטנגו". אם יווצרו התנאים יהיה רצון טוב בעניין אני בעד.

מקצועי
 

האם כנציג וועד לא מפריע לך שההופעות של זיו בעמדת הראיונות פוגעניות?

אני לא מוצא את הראיונות של זיו כפוגעניים כלל – מת עליהם אגב – לגבי השאלות הפוגעניות אין לנו שליטה עליהן.

מה מצדיק בעינייך פיטורים/מינוי מאמן? מה הוא ההליך שצריך להתרחש במועדון בטרם מפטרים מאמן ושל מי צריכה להיות ההחלטה?

ההחלטה בדבר פיטורי מאמן הייתה – מאז ומעולם – וצריכה להיות של בעלי הבית/חברי העמותה באמצעות נציגיהם בוועד המנהל. ברור שהוועד צריך לקבל בעניין את המלצת המנהל המקצועי והמנכ"ל – אך הוא אינו כבול להמלצות אלה. בכל מקרה שקיימים נתונים המצביעים שהמאמן אינו מועיל ואולי אף מזיק לקבוצה – זה השלב שיש להיפרד ממנו. בסיסמאות: "איבד את חדר ההלבשה" "עולה בהרכבים הזויים שגורמים להפסדים" וכיוצ"ב.

מה דעתך על תקצוב קבוצת הבוגרות ומחלקת הנערות על חשבון תקציב העמותה? האם לגיטימי להפנות תקציב למטרה זו, אפילו על חשבון תקציב קבוצת הבוגרים?

תחילת הצגת העניין אין נכונה בעיני קבוצות הנשים מקיימות עצמן ומכניסות סכומים יפים למועדון להבנתי הצנועה. שנית יש להשקיע בקבוצת/מחלקת הנשים ככל הניתן – בטח ובטח על רקע הנתון שזה הספורט המתפתח ביותר בעולם ויגיע גם ארצה מתישהו – מעבר ליוקרה והכבוד שהנשים מביאות לנו כבר עכשיו.

איך אתה רואה את המקום של קבוצת הנשים במועדון? האם צריך להשוות את התנאים בין הבוגרים לבוגרות (שוויון מבחינת היחס ולא דווקא שוויון תקציבי)?

עניתי כבר בתשובה הקודמת. ברור שצריך – לטעמי כך גם ניתן – יחס שווה.
 

שאלות אישיות לאבישי בלום

האם בשנה האחרונה (או בשנים הקודמות לה) אתה חושב שהתקבלו החלטות שהתבררו בדיעבד כטעות? אם כן, אלו החלטות? כיצד היית נוהג בקדנציה הבאה בסיטואציה דומה?

שני דברים לטעמי טופלו לא נכון:

האחד כל נושא האלימות והגזענות טופל בשיחות והידברות, דבר שהיה לא נכון לטעמי בשעתו ולא נכון היום. רק ששונתה הגישה לגישה של "אפס סובלנות" הביא הדבר לתוצאות טובות. כך יש לטעמי לנהוג גם בעתיד.

הדבר השני הינו, נושא ד"ר אורי אלון. לטעמי לא נוצר שיח נכון ותאום ציפיות נכון הן של המועדון כלפי ד"ר אלון, והן של ד"ר אלון כלפי המועדון. יש להפיק לקחים מהדבר – לאחר שהדברים הובהרו – וכך יש לנהוג לשיטתי גם בעתיד.


תודה רבה לאבישי!