הכר את המועמד - ירון דוויק

עודכן ב: 15 מרץ 2023

החזון

החזון שלי הוא להמשיך בחיזוק הקבוצה הבוגרת כקבוצה לגיטימית בליגת העל יחד עם התבססות כל הפעילות המקצועית והחברתית של העמותה קבוצה בליגת העל שמנוהלת בצורה הכי טובה שיש ועם פעילות חברתית משפיעה מובילה את הכדורגל הישראלי והשפעה החברתית שלנו.

שאלות למועמד

היציע

איך אתה מציע לפתור את המחלוקות שעדיין קיימות ביציע? איך גורמים ליציע להתרכז בעידוד הקבוצה? האם כחלק מתפקידיו על הוועד לסייע בנושא זה?

לשמחתי, אני בוועד כבר מספר שנים כולל בשלב האיחוד. אני יכול להסתכל על המחלוקות הללו בממד של זמן. אני חושב שחלק גדול ממחלוקות שהיו בעת האיחוד הצטמצמו. לחבר בין שתי אוכלוסיות שבאות עם גישות שונות לוקח זמן ואני בטוח שאנחנו במצב הרבה יותר טוב מעת האיחוד וגם נמשיך להשתפר.


 
מה דעתך בנוגע לכריזה בערבית ובנוגע לטיפול בסוגיה במהלך העונה ובפגרה?

התגבש סטטוס קוו בנושא הכריזה בערבית. כדי לשנות כדאי שיהיה שיח בין כל אלה שהנושא מטריד אותם. יש בהפועל המון יזמויות של מתנדבים. הוועד הוא לא גורם שצריך לדכא אלא לעודד אותן. הקהילה צריכה למצוא את הדרך להסכים על דברים והיא עושה את זה מצויין בסוגיות רבות.


 
כיצד ניתן למצוא את האיזון בין פעילות חברתית לבין פוליטיקה, בין חופש ביטוי לגיטימי לבין הפגנות מחאה בתוך היציע?

מאוד מורכב. בעיניי הומאניות אמורה להיות חוצת גבולות ועמדות פוליטיות. לא מצליח להבין אנשים שרואים את החברתיות שלנו כמשהו שמזוהה עם השמאל וזה חבל בעיניי אבל אני יכול להבין שאנשים רואים מכלול בדרך מסוימת. אני חושב שנדרשת הרבה הסברה ושיח כדי להסביר את זה. פשוט זה לא יהיה.


 
מה הפתרון למיגור מוחלט של אלימות וגזענות מהיציע?

חינוך.
 
פעילות תקיפה עוד יותר של הועד נגד האלימים והגזענים.

עמותה ועמדות כלליות

מהי הסיבה המרכזית לירידה בכמות חברי העמותה, אחרי עונה בה נשארנו בליגה? כיצד תפעל לשיפור המצב?

אני לא בטוח שאנחנו יודעים לנתח את ההתנהגות של חברי העמותה ככלל. היה ברור שעלייה לליגת העל תביא לעלייה משמעותית בכמות החברים, גם כאלה שאכזבה מהרמה המקצועית תגרום להם לא לחדש. יש המון משתנים שמשפיעים על חברות בעמותה ומניסיון רב בנושא אחד מהם זו כמות האנרגיה והמאמצים שאנו משקיעים בצירוף חברים לעמותה.

פעילויות רבות בעמותה מתבצעות על ידי מתנדבים. בשנים האחרונות קיימת דעיכה בתחום. כיצד אתה מתכוון לתרום לעידוד התרומה למועדון באמצעות המתנדבים, לגייס "דם חדש" ולפתח את התחום עבור המועדון והקהילה?

התהליך על פני השנים הוא כזה שחלק מההתנדבויות עוברות להיות בשכר. למשל נושא גיוס חברי עמותה. אני בצוות הזה כבר שנים רבות ועל פני השנים יש שחיקה וככל שעברנו למגייסים בשכר – התהליך השתפר.

צריך להגדיל את פעילות המתנדבים בעמותה כי זה חלק מה-DNA שלנו ומשהו שמאוד מייחד אותנו. בכנות, אני לא בטוח שאני יודע איך.

העונה היו עד כה לפחות 3 משחקים שנערכו במקביל למשחקי הפועל ירושלים כדורסל. במקרים רבים ישנה הרגשה שההנהלה לא עושה מספיק או לא מבינה את החשיבות עבור הקהל. מה דעתך על הנושא?

השנה חל שיפור משמעותי במערכות היחסים בין האגודות. היה גם ברור שלא יכולנו להשפיע על לוחות הזמנים של המשחקים במהלך העונה. שיתוף הפעולה עכשיו הוא כזה שההנהלות יפעלו מול המנהלות כדי לוודא שלא תהיינה התנגשויות. עם זאת, חייבים לזכור שלפעמים זה גם מעל המנהלות וזכייני השידור לא שואלים אף אחד. מבטיחים לפעול עוד יותר מאשר בעבר.

בשתי העונות האחרונות, כאשר הייתה אפשרות ל"הצגה כפולה" עם הכדורסל, לא ננקטו פעולות על ידי המועדון כדי לקרב בין המועדונים ולעשות הצגה כפולה (דוגמת כרטיס מוזל/חינם למשחק הכדורגל לבאי משחק הכדורסל). מה דעתך על הנושא?

אני חושב שעניתי בשאלה הקודמת. עד כמה שהדברים תלויים בנו ננסה להיות מתואמים בין האגודות ולגרום לכך שבשלב הראשון לא יהיו התנגשויות.

מקצועי

האם כנציג וועד לא מפריע לך שההופעות של זיו בעמדת הראיונות פוגעניות?

לי באופן אישי זה מפריע. הועד נוקט במספר פעולות כדי לשפר את המצב הזה. בחלקן הצלחנו, בחלקן לא. למיטב היכרותי עם הבחור זה לא מגיע ממקום רע או מזלזל ואני בטוח שהוא ימשיך להשתפר.

מה מצדיק בעינייך פיטורים/מינוי מאמן? מה הוא ההליך שצריך להתרחש במועדון בטרם מפטרים מאמן ושל מי צריכה להיות ההחלטה?

א. המלצה של המנהל המקצועי

ב. שצריך להוכיח שהמאמן איבד את חדר ההלבשה

אם יתקיימו הנסיבות הללו אז מפטרים מאמן.


 
מה דעתך על תקצוב קבוצת הבוגרות ומחלקת הנערות על חשבון תקציב העמותה? האם לגיטימי להפנות תקציב למטרה זו, אפילו על חשבון תקציב קבוצת הבוגרים?


 
כמות הכסף הלא צבועה היא כל כך זניחה במסגרת התקציב שלנו כך שאין כאן ישועה אמיתית. אני חושב שצריך לרכז מאמצים מוגברים יותר בגיוס כסף צבוע לקבוצת הנשים שלנו שהיא נהדרת בפני עצמה וסיפור מדהים. אני בטח אתגייס למשימה הזו ביתר שאת.

איך אתה רואה את המקום של קבוצת הנשים במועדון? האם צריך להשוות את התנאים בין הבוגרים לבוגרות (שוויון מבחינת היחס ולא דווקא שוויון תקציבי)?

אנחנו מועדון עשיר עם כל טוב של פעילויות: בוגרת גברים ובוגרת נשים, מחלקת נשים מפוארת, פעילות חברתית ענפה, מחלקת נוער מרשימה ואקדמיה משל עצמנו, מתנדבים רבים, תומכים ושותפים במאות. אני לא מגדיר עדיפות לפעילות כזו או אחרת. ההפך אני חושב שצריך שכל ענף שלנו יגדל ויתפתח, ואני פועל בהתאם. חשוב לציין שברמה המקצועית הוחלט שכל המעטפת שעומדת לרשות הגברים תועמד גם לרשות הבוגרות וזה חלק ממה שהביא את המיקום הנהדר שלנו כיום.

שאלות אישיות לירון דוויק

האם בשנה האחרונה (או בשנים הקודמות לה) אתה חושב שהתקבלו החלטות שהתבררו בדיעבד כטעות? אם כן, אלו החלטות? כיצד היית נוהג בקדנציה הבאה בסיטואציה דומה?

חייב להגיד שזו שאלה פתוחה מדי. אם יש החלטות שנחשבות כטעויות, אני אשמח שיגידו לי מהן ואני אתייחס לגופו של עניין.


תודה רבה לירון!