top of page

הכר את המועמד - אבי טמקין

אוהד הפועל ירושלים מאז שנות השבעים. הייתי מהראשונים שהצטרפו להקמת הקבוצה החדשה, ופעלתי בכל כוחי להצלחתה.

החזון

משוכנע שהמתכונת הנוכחית, בה עמותת האוהדים היא בעלת הקבוצה, ומנהלת אותה זאת הדרך היחידה שתביא את הפועל ירושלים ואוהדיה לצמרת הכדורגל הישראלי.

היציע


איך אתה מציע לפתור את המחלוקות שעדיין קיימות ביציע? איך תאחד את הקהל?

הדרך היחידה הקיימת היא באמצעות דו שיח מתמיד, זיהוי של אותם גורמים שמפריעים לדו שיח הזה. יש כבר היום סימנים ליוזמות שצריך להרבות בהן (הדו"ח המשותף לחברי העמותה, שאני ממתין לו בשקיקה זאת דוגמא מצוינת).

איך לדעתך יש לטפל באלימות שיש בתוך היציע שלנו?

אפס סובלנות. אין דרך אחרת. ברגע שאלימות הופכת להיות "מובנת" או "לגיטימית" הדבר רק יגביר מתחים בלתי רצויים. חשוב לגדל את הדור הבא של אוהדים (כולנו רואים את הילדים האלה ביציע) באווירה של סובלנות הדדית. מי נוקט באלימות מקומו לא שם.

האם לדעתך נכון לעשות מאמץ להפוך את היציע להיות עם כמה שפחות פוליטיקה? 100% הפועל ירושלים.

אם תראו לי מקום בעולם שבו הפוליטיקה לא נכנסת ליציעי כדורגל אני מבטיח לבחון את הפלא. במסמך שכונן את העמותה נכללו שני עקרונות יסוד: נגד גזענות ונגד אלימות. הפועל ירושלים דוגל בכיבוד האחר, בערכים של סולידריות חברתית, תמיכה בחלש, וסובלנות. כל פעולה שנמצאת בתוך המסגרת הזו מתקבלת. העמותה דגלה מתחילת הדרך בהתנגדות להדרה של מיעוטים, של קבלת האחר, והדבר יימשך גם בעתיד.

איך מחזירים ליציע אוהדים שטוענים שזאת לא הפועל ירושלים האמיתית?

לדעתי זאת בעיה יותר שלהם מאשר שלנו. הדלת תמיד תהיה פתוחה. אבל אין לדעתי צורך או סיבה לשנות את העקרונות עליהן מבוססת העמותה והקבוצות השונות. אם להיות כנה, אם תהיה הצלחה ספורטיבית, יהיו אשר יגלו סימנים ברורים להיותנו "הפועל ירושלים". (ואני לא צריך שום אישור מאף אחד לזהות של הקבוצה).

עמותה ועמדות כלליות


מה דעתך בנוגע לבעלות אוהדים?

הדרך היחידה בה הפועל ירושלים תוכל לשגשג היא בעלות האוהדים. פרט לשתיים וחצי קבוצות בליגת העל, כל הקבוצות אשר הלכו בדרך של בעלות פרטית לא ממש זכו להצלחה מקצועית.

האם היית שוקל אפשרות לתת שליטה זמנית לבעל הון? לצורך הדוגמא – נניח שבקיץ יגיע תורם פוטנציאלי ויציע להזרים 2 מיליון דולר בשנה, במשך שלוש שנים, בתנאי שיקבל זכויות ניהול על הקבוצה הבוגרת.

כל הסדר כזה נועד לכישלון, אף בעל הון לא יסכים להעמיד כספים בידיעה שהתקופה של הניהול מוגבלת. העובדה שבמודל הנוכחי הקבוצה עלתה מליגה ג' ועד לליגת העל, תוך גידול מתמיד בתקציב. איזה תמריץ יהיה לבעל הון לפתח שחקני בית? איזה תמריץ יהיה לו לפעול לטווח ארוך? הדבר תמיד יסתיים במשברי אמון, סכסוכים משפטיים ותביעות הדדיות. אנו תמיד נהיה מה שאנחנו, קבוצה בבעלות, שליטה וניהול של עמותת אוהדיה, שמפתחת את שחקניה מתוכה, וזוכה להצלחה מקצועית הודות לרוח המועדון ותמיכה גדולה שבאה מלטה. כאשר "אנחנו" הבעלים ואנחנו האוהדים, אנו מתחילים להתנהג בדרך שמביאה לחשיבה אחראית לעתיד הקבוצה.

מה דעתך בנוגע להגבלת קדנציה לחברי ועד ועובדים בשכר?

אני מתנגד בכל תוקף להגבלת תקופת עבודה של עובד בשכר במפעלים מתמשכים. ביטחון תעסוקתי היא לא רק הדבר המוסרי ביותר אלא הדבר היחידי שמבטיח את נאמנות של עובד למקום עבודתו. אני מבין שהשאלה מתייחסת למנכ"ל ולמנהל המקצועי. בעניין זה יש לי שתי תשובות. הראשונה, של כלכלן. משרות המנכ"ל והמנהל המקצועי לא יכולות להיות תחומות בזמן, כי הגבלה כזו מורידה באופן עקרוני את המוטיבציה של בעל תקפיד כזה להשקיע את כולו בעבודתו, כך שכל תנכית לטווח ארוך לא תתבצע כראוי. מי שימצא תשוב לבעיית התמריצים שישלח לי אותה. התשובה העיקרית היא של האוהד. למנכ"ל ולמנהל המקצועי בקבוצה יש שמות, אורי שרצקי ושי אהרון. קשה לי לחשוב שהוויכוח על ההגבלה הוא מופשט, ויש לי יותר מרושם שמדובר בדיון על שני השמות הספציפיים האלה. כל מה שאני ראיתי משני אלה בשנים האחרונות הייתה נאמנות ואהבה למסגרת שלנו, קידום האינטרסים שלה ובנייה לאורך כל הדרך.

מה יותר חשוב בעיניך – הצלחה מקצועית או "רוח המועדון" (ערכים קהילתיים, בעלות אוהדים, אפס סבלנות לגזענות אלימות וכו').

בלי :"רוח המועדון" בדרך שהוגדרה בשאלה אין הצלחה מקצועית לאורך זמן. אנו יכולים שנה אחת לזכות בגביע או אפילו באליפות אבל הדבר לא ישנה לנו דבר לאורך זמן. הפועל ירושלים חייבת לחזור להיות הקבוצה שסחפה אחריה אלפי אנשים מדי שבתת והדרך היחידה להשיג זאת היא באמצעות אותה "רוח מועדון". במה אנו נהיה שונים ממכבי נתניה או מ.ס. אשדוד? מה זה בדיוק יתן לנו? בעניין אחר, מי אומר שהצלחה היא רק הצלחת הבוגרים? יש לנו קבוצת נשים, אז לא צריך לדאוג לשגשוגה? הן פחות הפועל ירושלים מהגברים? יש לנו קבוצות של אוכלוסיות מיוחדות. לא צריך לדאוג להצלחתן ושגשוגן?

מה דעתך על ניסיון להפחית את כמות המשחקים בשבת? (בהנחה ונישאר בליגה)

א. אנו נשאר ליגה. ב. עד כמה שאני מבין אנו לא קובעים את מועד המשחקים, אבל צריך לעשות מאמץ גדול להבטיח הסדרים שמתאימים לשומרי שבת להגיע למשחקים, כולל העברת חלק מהמשחקים למוצ"ש או יום א'. יחד עם זאת צריך גם להתחשב במשפחות שאינן שומרי שבת ויש להם ילדים קטנים. גם להם זכויות כאוהדים. בסופו של דבר צריך להגיע לעמדה שמכבדת את כולם (דתיים וחילוניים).


מה עמדתך לגבי חפיפה עם משחקי הפועל כדורסל? אמנם, אין למועדון צד בעניין, אך יש תחושה שהמועדון לא עושה מספיק על מנת להימנע ממצבים אלו, לפחות ברמת המחאה או העלאה של הסוגיה על הפרק. האם אתה חושב שצריך להגביר את פעילות המועדון בנושא זה.

אינני אוהד כדורסל, כך והדבר משפיע על התשובה שלי. יש מי לא רוצה שהמשחק יהיה בשבת בצהריים כי הוא שומר שבת (אז הוא צודק), יש מי רוצה שהמשחק יהיה בשבת ב-3 כי יש לו ילדים והוא רוצה להביא אותם (וגם הוא צודק). יש מי רוצה שיפרידו בין מועדי המשחק של כדורסל לכדורגל, כי הוא אינו יכול להיות בשני מקומות באותו זמן (גם הוא צודק). בסוף מי קובע את הדברים האלה אינן ההתאחדויות של כדורגל וכדורסל אלא ערוצי הספורט והמפרסמים שממנים אותם. קשה לי לראות שהועד, עם כל המשימות שנופלות עליו, יכול לנהל מלחמה אפקטיבית בסוגייה.


תרומה להפועל


כמה שעות בשבוע הקדשת להתנדבות בעמותה ומוסדותיה בשנה אחרונה? באילו תחומים ופעילויות?

עד לפני 3 שנים הקדשתי זמן לגיוס חברים לעמותה, בשנים האחרונות הפעילות שלי בתחום זה הופסקה.

הפעילות בוועד המנהל דורשת זמן רב. כיצד פעילות זו תשתלב עם העבודה שלך ביום-יום? האם באפשרותך להשקיע חצי משרה בהפועל?

אני גמלאי. אמנם לא משועמם, וגם עם מספיק עיסוקים. אבל מכור לעמותה והצלחתה.

מקצועי


מה לדעתך הוועד המנהל יכול לעשות כדי להישאר בליגה?

בדיוק מה שהועד הנוכחי עושה, ובדיוק מה שהוועדים הקודמים עשו כדי לקדם את הקבוצה.

מה חשיבות מחלקת הנוער בעיניך? האם אתה חושב שיש להגדיל את תקציבה על מנת לפתח יותר שחקני בית?

אנו תמיד נהיה תלויים באיכות שחקני הנוער שלנו, והם ימשיכו להיות עמוד השדרה של הקבוצה. הגדלת התקציב זו בהחלט הצעה ראויה, אבל היא צריכה להיות מבוססת על תכנית עבודה לטווח ארוך (מהסוג שקיימת היום ). כאוהדים אנו צריכים לשאול את עצמנו מה אנו משאירים לדור הבא של אוהדי הפועל ירושלים, לחברי עמותה של העתיד, שהם היום נערים או ילדים.


מה היית משנה בצורת העבודה הנוכחית בהקשר תפקוד הצוות המקצועי, ותפקיד הוועד בעניין המקצועי.

הוועד לא מתערב בהחלטות מקצועיות, ולא צריך להתערב בהחלטות מקצועיות הוועד מקבל דו"ח מהמנהל המקצועי וכל דיון על הקבוצה מתנהלת מולו. הועד מקבל החלטות בענייני תקציב, מאשר תוכניות עבודה של מחלקות שונות, מקבל דו"חות. מאמן הקבוצה מתנהל מול המנהל המקצועי ורק מולו. אינני מתיימר להבין מה ההבדל בין קישור יהלום או קישור סימטרי או כל דבר דומה לו. תפקיד הוועד הוא לדאוג ליצירת תנאים לטווח קצר וארוך שיאפשרו את שגשוג המפעלים השונים שלה, לרבות קבוצות הבוגרות והבוגרים.


כיצד אתה חושב שיש למדוד את המנהל המקצועי? מה היעדים שצריך להציב לו ואיך תדע האם עמד בהם או לא.

איך למדוד את שי אהרון? בוא נראה: 1. היה מעורב בבניית מחלקת נוער עם עתיד טוב. 2. הגיע לתפקידו בליגה א' ונכון לעכשיו אנו בליגת העל. 3. הוא בן אנוש, היו לו טעיות בזיהוי שחקנים, אבל ברב המקרים הוא הצליח. 4. מוסיף לנו מרכיב מקצועי ובו בזמן הוא אוהד הפועל בדיוק כמו כל אחד מאיתנו. מה היעדים שצירך להציב לו? המשך פיתוח מחלקות הנוער, כך שבעתיד הקרוב הן יניבו שחקני הרכב לקבוצות הבוגרים והבוגרות. עיצוב קבוצות שיצליחו כל אחת בליגה שלהן, לרבות קבוצות הבוגרות.

שאלות אישיות לאבי טמקין


עד כמה היית מעורב בפעילות הפועל בשנתיים האחרונות?

"אני מכור לרגעים איתך".......

 

תודה רבה לאבי! נזכיר שניתן ליצור קשר עם אבי בטלפון 052-2497617.

Workaround for Wix bug

bottom of page