top of page

הכר את המועמד - יותם (קרפד) כרמון

מהנדס תוכנה במקצועי. התנדבתי רבות בעמותה ב-7 השנים האחרונות וב-4 השנים האחרונות כיהנתי כחבר בוועד המנהל. בשנה האחרונה כיהנתי כיו"ר הוועד המנהל.

החזון

ב-4 השנים שלי בוועד המנהל קידמתי שדרוג של תשתיות המועדון ואופן התנהלותו – קבלת החלטות מסודרת ושקולה, מחיקת הגירעון, מעקב מלא ורציף אחרי הכנסות והוצאות העמותה, מעבר למערכת הנהלת חשבונות מודרנית, הטמעת כלים טכנולוגיים במערך המקצועי ועוד. השיפורים האלה מאפשרים לנו לקבל החלטות על בסיס מידע מדויק ועדכני, להימנע מכניסה לגירעון, לבקר טוב יותר את פעילות העמותה, לייעל את עבודתם של עובדי המועדון ולפתח במהירות ובזול כלים טכנולוגיים המסייעים לתחומים רבים במועדון. רק עם ארגון יעיל וחכם נוכל להגיע למקומות שאנחנו שואפים להגיע אליהם – קבוצה אדומה מאוחדת בליגת העל, עם בסיס כלכלי איתן וקהילה גדולה וחזקה מאחוריה.

שאלות כלליות

מהו לדעתך האתגר המשמעותי ביותר שעומד בפני המועדון ומה תהיה תרומתך להתמודד איתו? האתגר הגדול ביותר הוא כמובן לסיים את המשימה ולעלות לליגת העל, וההתאמה של המערכת לאתגרים החדשים שעלייה כזו תדרוש. תרומתי להצלחתנו העונה (שבתקווה תימשך) כבר קרתה, מעכשיו זה בידי הצוות המקצועי והשחקנים. במקרה של הצלחה במשימה, אתרום מניסיוני בבניית תקציב העמותה ואדחוף לתקציב שפוי שיבטיח את קיומנו וחוזקנו הכלכלי גם בשנים שאחרי. בנוסף, המחויבות שלי ושל כל המועדון הוא להמשיך לחבר את הקהל למועדון ולתת לכולם הרגשה שהם שייכים. מה תהיה פעולתך המעשית למועדון כחבר ועד והאם פעילותך זו למען המועדון מחייבת את היותך חבר ועד או שניתן לבצע זאת גם כחבר עמותה מהמניין? אני פועל למען המועדון בשלל תחומים. בשנה הקרובה אתמקד בהגדרת פעילות הוועד והאינטראקציה שלו עם המועדון, בקידום הטמעת טכנולוגיות חדשות ובהמשך החפיפה של עודד (סמנכ"ל הכספים והפיתוח העסקי החדש שלנו). נוכחותי בוועד קריטית להצלחת נושאים אלה. מה לדעתך צריך לשפר במועדון? בטווח הארוך השיפור החשוב ביותר הוא הקמת בית למועדון, בו יתקיימו אימוני הקבוצות והפעילויות השונות, שיהיה בשליטתנו המלאה. בצורה כזו נוכל לשלוט על לוח הזמנים של פעילויות המועדון השונות ונוכל להבטיח את התנאים הטובים ביותר עבור השחקנים שלנו. בטווח הקצר הצורך החשוב ביותר לדעתי הוא בהטמעת מערכת לניהול הארגון שתאפשר מעקב אחרי המידע, הכספים, השחקנים והמשימות במועדון. תהליך זה כבר החל ומובל ע"י עודד (סמנכ"ל הכספים והפיתוח העסקי החדש שלנו). מערכת כזו היא קריטית לשימור הידע בארגון, שיתוף הידע בין עובדי הארגון, וידוא שכל המשימות מקבלות את המענה הדרוש והורדת התלות בעובד שאחראי על נושא מסוים. בכוונתי לוודא שהתהליך ימשיך להתקדם ולעזור בקבלת המערכת ע"י עובדי העמותה. איך אתה מתכוון להגדיל את תקציב הקבוצה הבוגרת? על מנת שתקציב הבוגרת יגדל, עלינו להגדיל את תקציב העמותה כולה. אנחנו צריכים להמשיך בדרך הנכונה והמוצלחת שבה אנחנו מגייסים כספים היום, תוך ניצול המומנטום במקרה של עליית ליגה, ובנוסף לשים דגש על הקשר עם השותפים הקיימים במטרה להעמיק את הקשר איתם ולהגדיל את היקף הפרויקטים המשותפים איתם. בשנות הפיצול, הפועל קטמון ירושלים הביעה תמיכה בשורה של נושאים חברתיים, כמו החלפת דגלי הקרן לדגלי הגאווה. האם לדעתך הפועל ירושלים צריכה להמשיך להביע עמדה במאבקים חברתיים באופן רשמי? האם יש תחומים שעדיף להימנע מהם? לדעתי עלינו להמשיך ולהוביל את עולם הכדורגל הישראלי במאבקים נגד אפליה וגזענות ובעד קבלת האחר, ולהוות את המקום בו כולם יכולים להרגיש שמקבלים אותם. בהחלט יש תחומים שעדיף להימנע מהם – בעיקר נושאים שנמצאים בלב המחלוקת הפוליטית בארץ שלקיחת צד בהם תדיר חלק ניכר מהקהל – אך בנושאים של אפליה, גזענות וקבלת האחר עלינו לעמוד מאחורי הצד החלש ולתמוך בו גם אם חלק מהקהל מעדיף שנימנע מכך. אנחנו כאן בשביל הצלחה מקצועית, הגדלת הקהילה שלנו ותרומה לחברה הישראלית והירושלמית בפרט. הנושאים האלה הולכים ביחד – ויתור על אחד מהם יחליש גם את הנושאים האחרים. האם לא כדאי לחשוב על מקום בעמק הארזים שייועד לאוהדים ולחברי עמותה? הלוואי שזו הייתה אופציה... אנחנו במצב שדברים בסיסיים הרבה יותר ממקום לאוהדים עדיין אינם מובטחים לנו בספורטק. מציאת בית אמיתי למועדון, שיהיה בשליטתנו המלאה, היא אחת המטרות החשובות שלנו לשנים הקרובות. במתחם כזה בהחלט צריך למצוא את המקום לאוהדים. מבנה ותפקיד הוועד

איך אתם רואים את תפקידכם בקיום תקנון העמותה כלשונו לגבי זכויות החברים? קיום תקנון העמותה הוא החובה הכי בסיסית של חברי הוועד ועלינו לוודא שזה אכן קורה. האם לא כדאי להרחיב את הוועד המנהל? לדעתי לא, אם כבר נכון להקטין את הוועד המנהל. ראשית, הוועד היום גדול מדי בהקשר של קבלת החלטות. ועד קטן יותר היה מאפשר קבלת החלטות יעילה וטובה יותר. שנית, בעיניי נציג ועד רביעי שתורם פחות משאר הנציגים הוא דבר שכיח בהרבה מאשר חבר שהיה תורם הרבה לוועד אבל לא נבחר. בנוסף, אמנם השנה בגלל האיחוד אנחנו עם 8 (!) מועמדים, אבל בשנים הקודמות וככל הנראה גם בעתיד אנחנו עובדים לא מעט על העמדת מועמדים איכותיים לבחירות. אם נגיע למצב שיש ביקוש גדול ויציב של אנשים איכותיים שמעוניינים להיכנס לוועד אז ייתכן ויהיה שווה לשקול את הגדלת הוועד, אבל עד שנציע למצב אוטופי כזה אני לא חושב שזה רעיון שיועיל לניהול המועדון. איך תנהג אם מנהלת הליגות תחליט שלא להכניס קהל למגרשים עד שתנוח דעתן של הקבוצות הגדולות? קודם כל, החלטותיה של המנהלת מתקבלות ע"י הצבעה של 18 נציגים, מתוכם 14 נציגי קבוצות ליגת העל ו-2 נציגי הליגה הלאומית. הקבוצות הגדולות לא יכולות לכפות החלטה על המנהלת. השאלה היא בעצם "איך תנהג אם בעלי הקבוצות המקצועניות יחליטו שלא להכניס קהל למגרשים?" וצריך להבין שמבחינת רוב הכדורגל הישראלי זו שאלה שהיא בעיקרה כלכלית – האם שווה לוותר על כספי רשת הבטחון בשביל לאפשר כניסת קהל לפי המתווה המוצע? אנחנו מועדון מיוחד בזה שאנחנו מוכנים להפסיד כסף בשביל לאפשר כניסת קהל, ואני לא חושב שצריך להתייחס בצורה כל כך צינית לקבוצות אחרות שמנסות להגדיל את השורה התחתונה של המאזן הכספי שלהן. בכל מקרה, נעשה כל מה שאפשר בשביל שתתאפשר כניסת קהל למשחקים. אם נחשוב שיועיל לצאת למאבק – נצא. בכל מקרה, נפעל לפי הנחיות המנהלת. ככלל איך אתה תופס את מקום הוועד המנהל בקונפליקט בין האינטרסים של המנהלת לאינטרסים של אוהדי הפועל ירושלים וחברי העמותה? כמו שכתבתי בתשובה הקודמת, "האינטרסים של המנהלת" הוא ביטוי לא נכון בהקשר הזה. אנחנו חלק מהכדורגל הישראלי ולכן מושפעים מרצונות שאר הקבוצות. על הוועד לדאוג לכך שהאינטרסים של אוהדי הפועל ירושלים יהיו במקום הראשון בכל פעולה שבה נוקט המועדון בנושא הזה. בשנה האחרונה שמענו כל מיני רעיונות מכיוון יוסי ליפקין בנוגע למבנה הבעלות של קבוצת הבוגרים. ספציפית, הוא העלה רעיון להעביר לו את זכויות הניהול בקבוצה הבוגרת למספר מוגדר של שנים, תמורת התחייבות שלו להשקיע סכום כסף בקבוצה. מה דעתך על רעיונות כאלו? אני לא חושב שרעיון זה הועלה ברצינות (הוא נכתב בהודעת ווטסאפ ולא הועלה כלל מול הוועד באופן רשמי או לא רשמי) ובכל מקרה אני לא חושב שהוא נכון למועדון שלנו. אנחנו מספיק חזקים כלכלית בשביל לעלות ליגה וגם בשביל להישאר בליגת העל, וכבר צברנו מספיק ניסיון בשביל להבין שהדרך למעלה היא בעבודה נכונה ושיפור מתמיד ולא ב-"קיצורי דרך" שאולי יביאו תוצאות בטווח הקצר אבל לא יחזקו את המועדון מקצועית בטווח הארוך.

תהליך האיחוד

  1. מה הייתם עושים אחרת (אם בכלל) על מנת לאחד את כלל אוהדי הפועל ירושלים תחת קורת גג אחת? וכיצד תפעלו על מנת למנוע פיצול שכזה בעתיד? קודם כל, אני לא חושב שסכנת פיצול היא רלוונטית. יש היום קבוצה אדומה אחת בירושלים – הפועל ירושלים – ואני לא רואה שום נושא שיכול לפצל את הקהל ברמה של לפני 14 שנים. לגבי איחוד הקהל – בסופו של דבר כולם רוצים להרגיש שייכים ורוצים שכבודם יישמר. אני חושב שהמתווה שעבר לפני כחודש הוא צעד מצוין בכיוון. כולי תקווה שכניסת קהל למשחקים תתאפשר בהקדם וברגע שכולנו נשב ביחד ונקפוץ ביחד בגולים – הכל יהיה קל יותר. במשחקים בתקופת הקורונה, יצא לי לקפוץ בגולים ליד אוהדים שהגיעו מהמקורית ואני יכול להעיד ממקור ראשון שאין דבר מאחד מזה. עלינו להמשיך ולתת לכולם את ההרגשה שהם רצויים, דעתם לגיטימית ושהם שווים לכל אוהד אחר. כל עוד נמשיך בדרך הזאת, אני בטוח שמהר מאד כולנו נשכח את המחלוקות בינינו ונתמקד בעידוד הקבוצה ושמחה על הצלחותיה. מה יסמל הצלחת האיחוד ומה כישלון? יש 3 פרמטרים:

  • מינימום אוהדי קטמון שלא הצטרפו לקבוצה המאוחדת.

  • מקסימום אוהדי הפועל המקורית שהצטרפו.

  • מקסימום אוהדי כדורסל ואוהדים "על הגדר" שהצטרפו אלינו בעקבות האיחוד.

אני חושב שאנחנו במקום טוב בהרבה ממה שציפינו, אבל יש לנו עוד הרבה עבודה ודרך ארוכה על מנת למצות את מלוא הפוטנציאל של קהילת הפועל ירושלים. עלינו להמשיך לפנות אל כמה שיותר מחברי הקהילה ולתת להם הרגשה שהם רצויים ושייכים למועדון שלנו. מה מבחינתך היה לא נכון בהתנהלות הוועד בכל נושא החלפת השם והשינויים בעמותה? כמו בכל נושא שאנחנו מתמודדים איתו בפעם הראשונה, גם כאן היה אפשר להתנהל בצורה טובה יותר בחלק מהמקרים. אנחנו פתוחים לביקורת ומפיקים לקחים כל הזמן, ולדעתי המתווה שעבר בחודש שעבר – גם המתווה עצמו וגם ההתנהלות סביבו וניסוח הפנייה לחברי העמותה – מוכיח שאכן הרבה מאד לקחים נלמדו ויושמו. היה מקום לשיפור בנושא הדברור לחברי העמותה, היינו צריכים לפעול טוב יותר נגד רידוד השיח לשאלת "קטמון בסמל?" במקום דיון על איך תיראה הקבוצה המאוחדת ומה נכון למועדון, היינו צריכים למנוע בצורה מוצלחת יותר מצבים בהם חלק מחברי העמותה הרגישו שכופים עליהם עמדה מסוימת, היינו צריכים לפתוח בדיונים מוקדם יותר וכך לקיים אותם עם פחות אילוצי זמן. באופן כללי כולנו כקהילה היינו צריכים לנהוג באופן מכבד ואמפתי יותר וחבל שלא כך קרה. למרות זאת, קרה כאן מהלך היסטורי, תקדימי בקנה מידה בינלאומי, ונכון להיום נראה שהמהלך עבר בהצלחה גדולה יותר ממה שמישהו מאיתנו ציפה. לצד למידה מהטעויות, יש בי גאווה גדולה על השלמת המטרה הראשונית של העמותה, על איחוד הקהל אחרי 14 שנים ועל כך שהמועדון לא נפגע מקצועית מהטלטלה שהוא עבר. סמל הקבוצה, שם המועדון ושם העמותה היו נתונים להצבעות ושינויים לא מעטים בשנה האחרונה. האם לדעתך יש צורך בשינויים נוספים? מהם? לדעתי אין צורך בשינויים נוספים. המתווה שעבר בחודש שעבר מאפשר לכל אוהד הפועל ירושלים (כולל אוהדי קטמון שלא היו בהפועל ירושלים) להתחבר לכלל פעילויות המועדון. כולי תקווה שסיימנו את פרק הוויכוחים הסימבוליים ומעכשיו נתמקד כולנו בעידוד וחיזוק המועדון. האם אתם רואים באפשרות הקמה של מועדון אוהדים נוסף על ידי אוהדי המקורית כאיום? לדעתי לא. יש היום קבוצה אדומה אחת בירושלים – הפועל ירושלים. רובם המוחלט של אוהדי הפועל ירושלים רוצים בהצלחתנו ואני לא רואה שום בסיס להקמת קבוצת הפועל חדשה. מה אתה תעשה כדיי להעלים את החור העצום בין הקהלים של המקורית וקטמון, כדי שנהיה קבוצה אחת? מה היית רוצה לומר לאוהדים שעדיין לא מרגישים בבית מאיזו שהיא סיבה? ראשית, אני מבין שאוהדים שונים תופשים את המצב בצורה שונה, זה טבעי והגיוני. יש לנו סבלנות, ואנחנו מאמינים שבמוקדם או במאוחר כולם יצליחו להתחבר למועדון ולהצטרף אלינו. אנחנו לא מוותרים על אף אחד. אני מציע לאותם אוהדים להיזכר במשחק הראשון שלהם – בו הם לא הכירו כמעט אף אחד ביציע ולא ידעו את שמו של אף שחקן. אחרי כמה משחקים בקטמון/ימק"א/טדי כולנו הרגשנו בבית (זאת הסיבה שאנחנו כאן). יש במועדון שלנו את כל הסיבות להתחבר אליו ובקהילה שלנו את כל הסיבות להרגיש בבית. תנו את הצ'אנס ואני בטוח שעם השנים כולנו נרגיש בבית ונדע להתגבר על כל המכשולים.

שאלות אישיות ליותם (קרפד) כרמון

כיצד פעל הוועד מול מנהלת הליגות בסוגיית החזרת הקהל למגרשים? האם התקיימה הצבעה במנהלת על סוגייה זו, כיצד הצביע נציג העמותה במנהלת? לא היתה הצבעה כי רצון רוב הקבוצות היה ברור לגמרי. אורי מן הסתם הביע את עמדתנו. האם נציג העמותה העלה רעיון להעברת שיקול הדעת בנושא הכנסת הקהל לקבוצות? אם לא, מדוע? כמובן שכן. צריך להבין שלמרות שהעברת שיקול הדעת לקבוצות נשמע כמו פתרון מתבקש ופשוט, עלולות להיות לו השלכות מרחיקות לכת (כמו שלילת הזכות לרשת בטחון גם לקבוצות שבחרו לא להכניס קהל). אין פה מלחמה של טובים מול רעים, אלא ניסיון להתמודד בצורה הטובה ביותר עם סיטואציה מאד בעייתית עם השלכות כלכליות חמורות לכלל הכדורגל הישראלי.

 

תודה רבה ליותם!

נזכיר שניתן ליצור קשר עם יותם בטלפון 054-5245012.

Workaround for Wix bug

bottom of page