top of page

הכר את המועמד - ליאור יונה

בן 39 מירושלים, נשוי ואבא ל-2 ילדים מקסימים. נולדתי בשכונת אנטיגנוס שבקטמונים, לאבא ומשפחה רחבה ומסורה של אוהדי הפועל ירושלים. הקשר הראשוני שלי עם הקבוצה היה בגיל 5, ומשם נמשך עד היום לכמעט 35 שנות הפועל ירושלים – בשמחה, בכאב, בפילוג.

החזון

כיום אני עומד לסיים את תפקידי כנציג הזמני של חברי העמותה החדשים. במסגרת תפקידי הצלחנו, יד ביד אני וחברי הוועד המנהל הקיים, לגבש מתווה מיתוג מעודכן למען חיים משותפים טובים יותר. המתווה הוגש ועבר בהצבעה והכרעת הרוב. בנוסף, ניתנה בחלקי הזכות להיות אחד מארבעת חברי ועדת הסמל החדש שנבחר. מנקודה זו חשוב לי מאוד להמשיך את דרכי, בפן האנושי והחברתי, שהחלה בקיץ האחרון במבנה המערכת המחודשת והמורכבת - בחיבור ומיזוג עולמות שונים, הכלה, כבוד הדדי, איחוי קרעי העבר וקירוב לבבות, במדיה, במגרשים ובכל מקום אפשרי. בהשקפת עולמי, הדרך להצלחה מקצועית מתחילה בראש ובראשונה ביכולת של כולנו להיות קודם כל "אנשים", ולאחר מכן "אוהדים" מגובשים וחזקים יחד למען מטרה אחת משותפת - החזרת המותג המפואר הפועל ירושלים לקדמת במת הכדורגל בישראל.

שאלות כלליות

מהו לדעתך האתגר המשמעותי ביותר שעומד בפני המועדון ומה תהיה תרומתך להתמודד איתו?

אין ספק שכל מועדון כדורגל בריא שואף להצלחה מקצועית. בסיפור המיוחד שלנו האתגר המרכזי הוא איחוי שברי העבר - חיבור אמיתי שיוביל בסופו של יום להעצמה והישגיות, הן חברתית והן מקצועית. בעיני אלו כלים שלובים התלויים האחד בשני.

מטרתי המרכזית היא להמשיך את הקו בו התחלתי כנציג חברי העמותה החדשים מאז האיחוד בקיץ, כשהפרי הראשון היה צליחת המתווה החדש שעבר ברוב קולות. יחד עם היכרות בין-אישית רבת שנים של אוהדים משני העולמות יש ברשותי את הכלים הטובים ביותר לפעול למען קהילה בריאה – הכלה אמיתית וכבוד הדדי, שאלו הדברים המרכזיים והחשובים ביותר שעומדים לנגד עיניי.


מה תהיה פעולתך המעשית למועדון כחבר ועד והאם פעילותך זו למען המועדון מחייבת את היותך חבר ועד או שניתן לבצע זאת גם כחבר עמותה מהמניין?

בהמשך לשאלה הקודמת, המטרה המרכזית שלי היא קודם כל לקדם חיבור אמיתי בין אנשים - שנגיע למצב בו אין יותר "הם ואנחנו", ולא רק בסיסמאות. אז אוכל לדעת שהגעתי ליעד האישי שלי. גם אם לא אבחר אעשה הכל על מנת לקדם את המהות הקיומית של כולנו, אבל אין ספק שתרומתי לנושא החשוב תהיה משמעותית יותר כאשר אוכל לפעול כחבר ועד.


מה לדעתך צריך לשפר במועדון?

בעיניי ניהול המועדון הוא מודל לחיקוי לכל מועדון כדורגל בארץ. יחד עם זאת, הייתי שמח מאוד לראות יותר שחקני עבר שתרמו רבות לאורך השנים משתלבים במועדון עם הזמן. בנוסף, הנצחת דמויות שאינן איתנו עוד. נושא העבר הוא בעיניי אבן יסוד להווה ולעתיד. הפועל ירושלים זו לא רק קבוצת כדורגל, זו מסורת ארוכת שנים.


איך אתה מתכוון להגדיל את תקציב הקבוצה הבוגרת?

הגדלת מספר חברי העמותה (אוהדים לא מעטים שיושבים על הגדר ומתקשים עדיין להתחבר), ניסיונות גיוס כספים דרך קשרים אישיים עם בעלי עסקים שהם ספונסרים פוטנציאליים.


בשנות הפיצול, הפועל קטמון ירושלים הביעה תמיכה בשורה של נושאים חברתיים, כמו החלפת דגלי הקרן לדגלי הגאווה. האם לדעתך הפועל ירושלים צריכה להמשיך להביע עמדה במאבקים חברתיים באופן רשמי? האם יש תחומים שעדיף להימנע מהם?

הפועל ירושלים מאז ומעולם היה מועדון שפתוח ומכיל את כלל האוכלוסיה ללא הבדלי דת, גזע ומין. זו הפועל ירושלים שעליה גדלתי וזו הפועל שתמיד ארצה שתהיה.


האם לא כדאי לחשוב על מקום בעמק הארזים שייועד לאוהדים ולחברי עמותה?

עמק הארזים בעיני הוא מקום מאוד מזמין ומחמם לב. אם קיימת אפשרות שכזו למקום, שיוכל בנוסף למתקן אימונים גם להוות מוקד לאוהדים, הרי זה מבורך בעיני.


מבנה ותפקיד הוועד

איך אתם רואים את תפקידכם בקיום תקנון העמותה כלשונו לגבי זכויות החברים?

אני אפעל כמובן בהתאם לתקנון ואשתדל ככל שניתן להיות יצירתי, דינמי וזמין לכל דבר שבו אוכל לתרום למען המערכת וחבריה.


האם לא כדאי להרחיב את הוועד המנהל?

בעיני המבנה הקיים הוא הנכון.


איך תנהג אם מנהלת הליגות תחליט שלא להכניס קהל למגרשים עד שתנוח דעתן של הקבוצות הגדולות?

אעשה כל מה שניתן יחד עם חבריי ובעלי אינטרס דומה מבחוץ, על פי חוק כמובן, להבהיר ולהאיר את חשיבות הקהל בכלל, ובפרט במקרה שלנו.


ככלל איך אתה תופס את מקום הועד המנהל בקונפליקט בין האינטרסים של המנהלת לאינטרסים של אוהדי הפועל ירושלים וחברי העמותה?

אני בטוח שהאינטרסים של חברי הוועד זהים לרצונם של כלל חברי העמותה. בלי קהל ולו המינימלי ביותר – הכדורגל נראה עצוב מאוד.

המועדון בסופו של יום מתנהל לפי החלטות המנהלת. כמובן שלחץ במקרים הללו של כמה ראשי קבוצות יחד יכול לשנות את פני הדברים (לא תמיד).


בשנה האחרונה שמענו כל מיני רעיונות מכיוון יוסי ליפקין בנוגע למבנה הבעלות של קבוצת הבוגרים. ספציפית, הוא העלה רעיון להעביר לו את זכויות הניהול בקבוצה הבוגרת למספר מוגדר של שנים, תמורת התחייבות שלו להשקיע סכום כסף בקבוצה. מה דעתך על רעיונות כאלו?

יוסי לפני שהוא איש עסקים שתורם למערכת הוא אוהד הקבוצה שנים ועשה המון כדי שנגיע למצב בו אנו נמצאים היום וזה יאמר לזכותו.

כל דבר שמשאיר את המועדון בבעלות האוהדים ולא נשען על איש אחד הוא הדבר המועדף עליי אישית, בעקבות הניסיון המר מהעבר. במקרה הספציפי דובר על זכויות ניהול ולא רכישה. אני חושב שטוב ליוסי אישית וטוב למועדון להישאר במתכונת הנוכחית.


תהליך האיחוד

מה הייתם עושים אחרת (אם בכלל) על מנת לאחד את כלל אוהדי הפועל ירושלים תחת קורת גג אחת? וכיצד תפעלו על מנת למנוע פיצול שכזה בעתיד?

מה שהיה היה וכנראה שהיה צריך לקרות. אמנם פרק זמן הפילוג היה ארוך מנשוא, אך אם נסתכל על התוצאה היום כנראה שהיינו צריכים לעבור את המערבולת הקשה בלב ים כדי להעריך את חוף המבטחים שפרוש לפנינו. התפקיד שלי ושל כל האנשים הדומיננטים הוא להמחיש את מגע החול החדש-ישן והטוב.

לא חסרות סיבות למה לא להתחבר - מלחמות העבר, קרבות על זהות וקרע עמוק של 14 שנים. מנגד יש כל כל הרבה למה כן ולמה טוב מתמיד. הכותרת למאה הסיבות היא "הפועל ירושלים עצמאית בבעלות אוהדיה" - גוף אחד אדום-שחור, ומכאן השמיים הם הגבול.


מה יסמל הצלחת האיחוד ומה כישלון?

עבורי המילה כישלון שייכת לעבר, לפילוג ולשנות סאסי האיומות.

מהנקודה בה חברנו כגוף אחד, בעיניי הוכרזה ההצלחה, ומכאן צריך לעבוד כל הזמן בפן החברתי המשתפר שזקוק לעבודה מתמשכת ולחזרה ליציע.


מה מבחינתך היה לא נכון בהתנהלות הוועד בכל נושא החלפת השם והשינויים בעמותה?

ההסכם הראשוני בין הועד ליוסי הותיר שטחים אפורים שהקשו מאוד על תפעול וחיבור ראשוני שמראש היה מורכב וטעון. לשמחתי המתווה שאני והוועד, יחד עם יוסי, הצלחנו לגבש עבר בהצלחה, והרוח הנושבת כיום מעידה על עתיד משותף טוב יותר.


סמל הקבוצה, שם המועדון ושם העמותה היו נתונים להצבעות ושינויים לא מעטים בשנה האחרונה. האם לדעתך יש צורך בשינויים נוספים? מהם?

לא, מה שנעשה בוצע בצורה דמוקרטית וראויה, ואני לא חושב שיש צורך בשינויים נוספים.


האם אתם רואים באפשרות הקמה של מועדון אוהדים נוסף על ידי אוהדי המקורית כאיום?

לא, הפועל ירושלים חיה, בועטת ונושמת והיא כאן יפה מתמיד.


מה אתה תעשה כדיי להעלים את החור העצום בין הקהלים של המקורית וקטמון, כדי שנהיה קבוצה אחת?

אני ברמה האישית והקבוצתית אניח מראה לכל צד שחש ש"איבד" חלק מגופו ואומר לכל אחד מהם את מה שירצה לשמוע – "אתה צודק אחי היקר. אתם עכשיו מבינים שבשביל לבנות גוף שלם אחד חדש צריך את סך החלקים שנותרו בחיים".


מה היית רוצה לומר לאוהדים שעדיין לא מרגישים בבית מאיזו שהיא סיבה?

שאני לא שופט אף אוהד ותחושותיו. המציאות מורכבת ויכולה להיות מאוד מרה אם מתמקדים במה היה לאורך 14 שנים של תהום. אפשר בקלות לשקוע במצולות, ויש על מה. לעומת זאת, אם לרגע עוצמים עיניים, שומעים את החידוש של רובי לוי לשיר של נתנאל ז"ל ומדמיינים 8,000 אוהדים והפעם כולם ביחד באדום-שחור מול היריבה האמיתית בצהוב... האם קיימת בעולם סיבה טובה ומרגשת מזו להצטרף למסע להגשמת חלום ישן?!


שאלות לליאור יונה

לאור האיחוד עניין מאוד חשוב בעיניי השנה הוא אחדות ושילוב חברים שהצטרפו לעמותה מהפועל ירושלים ובהתאם לכך גם נציגות בוועד המנהל. מבלי לגרוע מהאחרים – מה הופך אותך למתאים ביותר למטרה הזאת? אילו דברים מייחדים אותך בנושא הזה?

ראשית אני מאחל מעומק ליבי הצלחה לכל שבעת המתמודדים הנוספים, שבעיניי כל אחד ראוי ויש לנו רשימה של אנשים איכותיים שעשו ועושים עבודת קודש למען המועדון היקר שלנו.

כפי שאמרתי לאורך כל השאלון ומתחבר גם לשאלה זו, לפני כחצי שנה התחלתי מסע אישי שדי היה חדש ומוזר לי בהתחלה, אך לרגע לא חשבתי לוותר. גם כשהתחיל מאוד קשה ידעתי שציר הזמן והפעולות בטיימינג הנכון, בשיתוף עם יוסי וחברי הוועד הנפלאים, יפיגו את המתח הרב, ואת החשדנות אט אט תחליף תקווה חדשה. לכן אני מאוד רוצה להמשיך את דרכי, מהנקודה בה התחלתי ועד היום. כדי לחבר נפשות רחוקות ומרוחקות נדרשת נפש שמכירה היטב את השפה המשותפת לכולם ואעשה כל שביכולתי להגשים את מטרת העל שלי - הפועל ירושלים אחת, חזקה ומלאת אהבה.

 

תודה רבה לליאור!

נזכיר שניתן ליצור קשר עם ליאור בטלפון 050-9680900.

Workaround for Wix bug

bottom of page