top of page

הכר את המועמד - שמוליק אלפסי

בן 41 נשוי + 4 בעל משרד שמאות מקרקעין, ב-01.12.2021 מוניתי כמינוי זמני בחבר בוועד מנהל לאור התפטרותו של חבר הוועד ליאור יונה. אני כאוהד וחבר עמותה שהגיע "מהמקורית" נוכחתי בפרק הזמן הקצר לשלם שכר לימוד ואני מתכוון להיות יותר אקטיבי עם הוועד החדש במידה ואבחר. ב-3 חודשים אחרונים

הייתה לי הזכות לעבוד עם יתר חברי הוועד הנוספים הכוללות מספר אתגרים וביניהם חיבור בין אוהדי "המקורית" לבין אוהדי "קטמון", למרות שהחיבור טרם הושלם, המשימה שעדיין עומדת לנגד עיני היא חיבור של כלל אוהדי הפועל ירושלים. במהלך השנה האחרונה ובטרם כניסתי לוועד המנהל הצטרפתי לקבוצה המשולבת של המועדון, מי שלא מכיר ומודע במדובר באימונים ומשחקי טורניר בפעילות עם

אנשים בעלי הרצף .

החזון

כחלק מהחזון שלי בתכנית האסטרטגית הכלת ושמיעת כל חברי העמותה, קבוצת הבוגרת תהינה כאחת מהקבוצות החזקות בארץ, הגדלת תשתיות עבור מחלקת הנוער, עם בסיס כלכלי איתן וקהילה מאוחדת ללא הבדל בין דת, גזע ומין.

היציע


איך אתה מציע לפתור את המחלוקות שעדיין קיימות ביציע? איך תאחד את הקהל?

עברנו טראומה שמעטים המועדונים שהיו שורדים: התפצלנו וחזרנו לשבת ביחד באותו יציע, ולכן השיח הזה חייב להיות פנים אל פנים, ולא ברשתות החברתיות או קבוצות הווטסאפ שמציגות לנו את הרע והקיצוני. אסור לנו לוותר על אף אוהד אדום, ואנחנו חייבים שכולם ירגישו שייכים להפועל שלנו.

איך לדעתך יש לטפל באלימות שיש בתוך היציע שלנו?

אפס סובלנות, במהלך השנה החולפת היו לא מעט אלימות ביציע ואני כחלק ומהוועד המנהל מיגרנו את האלימות בצורה חכמה, שקולה ונבונה.

האם לדעתך נכון לעשות מאמץ להפוך את היציע להיות עם כמה שפחות פוליטיקה? 100% הפועל ירושלים.

הפועל ירושלים מאז ומתמיד הכילה את כלל האוהדים מכל גווני הקשת ובעלי דעות שונות ומגוונות. זה בדיוק הקסם של המועדון הזה, הפסיפס של האנשים, הדעות, הסיפורים שהם מביאים איתם. הפאזל הזה הוא בדיוק מה שגרם לנו לאהוב את הפועל.

איך מחזירים ליציע אוהדים שטוענים שזאת לא הפועל ירושלים האמיתית?

כל אחד יכול לפרש את המציאות לפי ראות עיניו. העובדה היא שלמועדון קוראים הפועל ירושלים, בסמל על החולצה כתוב הפועל ירושלים, האוהדים שלו הם האוהדים של הפועל ירושלים, הקבוצה משחקת באצטדיון שבו משחקת הפועל ירושלים, ואין אף הפועל ירושלים אחרת בכדורגל הישראלי. בעיניי זה אומר שזו הפועל ירושלים האמיתית.

הבעיה היא לא האם אנחנו הפועל האמיתית, אלא החיבור הרגשי של אותם אוהדים למועדון, אינני שופט אף אוהד ותחושותיו שלו. הדבר היחיד שניתן לעשות בשביל להחזיר את כלל האוהדים ליציע, הוא שיח בלתי פוסק, להבין שאנחנו נמצאים בעידן חדש ומפה רק נתרומם כלפי מעלה.

יחד עם זאת אני לא מוכן לוותר על אף אוהד, אם אבחר אעשה יום פתוח במועדון, אעשה סיור לכל מי שירצה ואז יוכלו להכיר את המועדון על כלל עשייתו החל מליגת השכונות, הקבוצה המשולבת, מחלקת הנוער ועד לקבוצה הבוגרת וככה אולי אצליח לגרום לאוהדים להתחבר.


עמותה ועמדות כלליות


מה דעתך בנוגע לבעלות אוהדים?

בעלות אוהדים זה דבר נהדר אך מאתגר, כמו בהרבה מערכות יחסים המפתח הוא תקשורת פתוחה, שקיפות והגינות בינינו.

מה שחשוב ונכון זה לשאוב את המשאבים בכדי שנוכל להביא עוד חברי עמותה, על מנת להצליח להעמיד מועדון פעיל חזק ואיתן לאורך שנים, אולם בשלב זה אנחנו בעיקר צריכים להתמקד בהווה. בשלושת החודשים האחרונים לאחר שמוניתי כמינוי זמני בוועד המנהל, למדתי להכיר הרבה מחברי העמותה ולמדתי שיש לנו חברים נהדרים, וגם מנגנון חזק שיוכל להמשיך לנהל אותו.

האם היית שוקל אפשרות לתת שליטה זמנית לבעל הון? לצורך הדוגמא – נניח שבקיץ יגיע תורם פוטנציאלי ויציע להזרים 2 מיליון דולר בשנה, במשך שלוש שנים, בתנאי שיקבל זכויות ניהול על הקבוצה הבוגרת.

לאחר שיוצגו כל הנתונים ע"י התורם הפוטנציאלי, יש לבחון זאת לעומק ביחד עם יתר חברי העמותה, בכדי שנוכל לקבל החלטה מושכלת ונבונה שתהיה אך ורק לטובת המועדון.

מה דעתך בנוגע להגבלת קדנציה לחברי ועד ועובדים בשכר?

לעניין הגבלת קדנציה לחברי הועד, אני לא חושב שיש מקום להגבלה כל עוד אותו חבר ועד תורם ממרצו ומזמנו בהתנדבות מלאה.

לגבי עובדים בשכר, אני לא חושב שיש מקום להגביל את כהונתם באופן שרירותי. המערכת מרוויחה הרבה מניסיונם של האנשים, וממילא הוועד יכול בכל רגע להחליט על החלפת כל עובד אם זה מה שיחשוב שנכון למועדון.

מה יותר חשוב בעיניך – הצלחה מקצועית או "רוח המועדון" (ערכים קהילתיים, בעלות אוהדים, אפס סבלנות לגזענות אלימות וכו').

למעשה שני הדברים לא רק שלא סותרים אחד את השני, הם גם משלימים זה את זה והופכים ביחד את המועדון שלנו לחזק יותר.

מה דעתך על ניסיון להפחית את כמות המשחקים בשבת? (בהנחה ונישאר בליגה)?

אני דווקא בעד, יש לנו לא מעט אוהדים מהמגזר הדתי שלא יכולים להגיע למשחקים שמשוחקים בשבת, למרות שהוועד הנוכחי הקצה שער כניסה מיוחד למשחקים לשומרי שבת.

לראיה כיום קבוצות אחרות מליגת העל אימצו את המודל שאנחנו בוועד המנהל התחלנו לפני מספר חודשים לטובת אוהדים דתיים בכדי שימנעו מחילול השבת. יחד עם זאת, עלינו לזכור שלמועדונים בליגת העל, וביניהם הפועל שלנו, יש השפעה מוגבלת מול הגופים שקובעים את מועדי המשחקים: זכיין השידור בטלוויזיה, הווינר ומנהלת הליגה.

בימים אלו שר הספורט חילי טרופר (אוהד שלנו), מקדם מהלך להזזת משחקים שלא ישוחקו בשבת, אולם תפקיד המנהלת בשיתוף משרד הספורט למצוא את האיזון הנכון בין הצרכים השונים.


מה עמדתך לגבי חפיפה עם משחקי הפועל כדורסל? אמנם, אין למועדון צד בעניין, אך יש תחושה שהמועדון לא עושה מספיק על מנת להימנע ממצבים אלו, לפחות ברמת המחאה או העלאה של הסוגיה על הפרק. האם אתה חושב שצריך להגביר את פעילות המועדון בנושא זה.

עמדתי בנושא, כפי שהצגתי אותה לא פעם במהלך כהונתי הזמנית, שיש לפעול בשיתוף פעולה יחד הנהלת הפועל כדורסל. שיתוף הפעולה איתם לא כל כך צלח, אני מקווה שבעתיד הקרוב גם קבוצת הכדורגל וגם קבוצת הכדורסל ישתפו פעולה בנושא.

דבר נוסף שצריך להבין הוא שיש שיקולים נוספים, שהם מעבר ליכולת של שיתוף פעולה בין שני המועדונים, וזה המנהלת והטלוויזיה.

הפתרון הוא לפנות למנהלת הליגות לכדורגל ולכדורסל, במסע הסברה חד משמעי, המסביר שמדובר באלפי אוהדים.


תרומה להפועל


כמה שעות בשבוע הקדשת להתנדבות בעמותה ומוסדותיה בשנה אחרונה? באילו תחומים ופעילויות?

במהלך כהונתי הקצרה השקעתי בלא מעט שעות ביחד עם הוועד המנהל. כמגשר בהכשרתי, הקדשתי מאמצים רבים ליישור ההדורים ביציע ויצירת תחושת שייכות לאוהדים שעדיין מחפשים דרך להזדהות עם הפועל שלנו. בנוסף, שמתי דגש רב על שיפור נושא דברור הפנים במועדון, ובעזרת חברי העמותה היקרים פיני בן נחום ואיתן שירוני ויו"ר הוועד המנהל, יצרנו פינת עדכונים שבועית הסוקרת את המצב המקצועי של הקבוצה, הצצה לשאר הפעילויות במועדון והפעילות החברתית. כמו כן, לפני כחצי שנה אני משחק פעם בשבוע עם הקבוצה המשולבת, פרויקט מדהים, שזה אחד הדברים הכי משמעותיים שקרו לי בחצי השנה האחרונה.

הפעילות בוועד המנהל דורשת זמן רב. כיצד פעילות זו תשתלב עם העבודה שלך ביום-יום? האם באפשרותך להשקיע חצי משרה בהפועל? בשלושת החודשים האחרונים, בהם אני מכהן בוועד המנהל כמינוי זמני, הפעילות אינה מפריעה, ומשתלבת עם עבודתי. אציין כי שעות פעילות של הוועד המכהן היום הוא ממש חצי משרה בפועל, כך שזה לא מפריע לי לשלב את עבודתי עם תרומתי בוועד המנהל. אני נחוש להמשיך לתרום להפועל שלנו.


מקצועי


מה לדעתך הוועד המנהל יכול לעשות כדי להישאר בליגה?

הוועד המנהל אינו סמכות מקצועית, אלא גוף המפקח על הצוות המקצועי. ברגע שהצוות המקצועי קיבל מנדט, הוועד המנהל ילווה אותו לאורך כך הדרך.


מה חשיבות מחלקת הנוער בעיניך? האם אתה חושב שיש להגדיל את תקציבה על מנת לפתח יותר שחקני בית?

הפועל ירושלים מאז ומתמיד גידלה ופיתחה שחקני בית, זה מה שתמיד ייחד אותנו. בשנתיים האחרונות אני עוקב אחרי מחלקת הנוער בניהולם של שי אהרון וליאור חוג'ה, אין לי ספק ככל שנגדיל את התקציב במחלקת הנוער נוכל לקצור את הפירות בעתיד. הפועל ירושלים חייבת לייצר שחקנים משלה, מתוכם יווצרו הכוכבים של העתיד, ושחלקם יהפכו לסמלים, כפי שהיה בהפועל ירושלים של פעם.

מה היית משנה בצורת העבודה הנוכחית בהקשר תפקוד הצוות המקצועי, ותפקיד הוועד בעניין המקצועי.

לא הייתי משנה כלום, הצוות המקצועי מעביר לוועד המנהל כל תקופה דו"ח מפורט, על כל פעילות המקצועית שנעשית במועדון, החל ממחלקת הנוער וכלה בקבוצה הבוגרת.

לעניות דעתי, צריך שיהיה בוועד המנהל לפחות נציג בעל ידע מקצועי שיוכל לחוות את דעתו מול הצוות המקצועי.


כיצד אתה חושב שיש למדוד את המנהל המקצועי? מה היעדים שצריך להציב לו ואיך תדע האם עמד בהם או לא.

את המנהל המקצועי יש למדוד בתחילת כל שנת עבודה, באם הוא עמד ביעדיו ומטרות שהציב כלפי הוועד או לאו.

במידה והמנהל המקצועי אינו עמד ביעדים ומטרות, כפי שהוא הציג בתחילת העונה, תפקיד הוועד לקבל גם החלטות קשות לגביו.


שאלות אישיות לשמוליק אלפסי


עד כמה היית מעורב בפעילות הפועל בשנתיים האחרונות?

גם כשלא הייתי בוועד המנהל, הייתי מעורב עם הקבוצה המשולבת. בנוסף בשלושה חודשים האחרונים מוניתי במינוי זמני כחבר ועד מנהל עקב התפטרותו של חברי ליאור יונה. מאז, כפי שתיארתי באחת השאלות למעלה הקדשתי מאמצים רבים ליישור ההדורים ביציע ויצירת תחושת שייכות לאוהדים שמרגישים שקולם לא מושמע. עניין נוסף בו התעסקתי היה עניין תופעות האלימות ביציע, אותן צריך לעקור כליל, על מנת שתהיה לכולנו אווירת הפועל ירושלים בריאה. בנוסף, שמתי דגש רב על שיפור נושא דברור הפנים במועדון, ובעזרת חברי העמותה היקרים פיני בן נחום ואיתן שירוני ויו"ר הוועד המנהל, יצרנו פינת עדכונים שבועית הסוקרת את המצב המקצועי של הקבוצה, הצצה לשאר הפעילויות במועדון והפעילות החברתית.


1. האם העובדה שלא נבחרת בבחירות אלא הוזמנת ע"י הוועד לא תפגע ביכולת שלך לתפקד כחבר ועד עצמאי?

עוד לפני הוועד, התעסקתי רבות בקירוב לבבות בין אוהדי הקבוצה, שלמשך תקופה ארוכה מדי היו מפוצלים. דחפתי תמיד לכיוון האיחוד המיוחל. נטלתי חלק בפעילות המדהימה של הקבוצה המשולבת (מומלץ לבוא, לא תתחרטו!) ככה שלהיפך, דווקא בשלושת החודשים האחרונים, למדתי המון על הוועד המנהל, הבאתי פרספקטיבה טרייה של אחד ש''בא מבחוץ'', ויחד עם חברי הוועד פעלנו להצליח ביחד בעונה המאתגרת הזו.

יחד עם זאת מחויבותי כחבר ועד נבחר תהיה אך ורק לחברי העמותה שמהם קיבלתי את המנדט לכהן בוועד, ותמיד האינטרסים של כלל חברי העמותה יהיו בראש מעייני.


כיצד אתה מתכוון לפעול באשר למחלוקות ביציע?

השאלה הזאת מתקשרת לשאלה הראשונה, כפי שעניתי שצריך להיות שיח בלתי פוסק בין כלל האוהדים. אין קיצורי דרך, מדובר בתהליך שצריך להתרחש ''בשטח'' ולא ברשתות החברתיות שיוצרות שיח קיצוני.

 

תודה רבה לשמוליק! נזכיר שניתן ליצור קשר עם שמוליק בטלפון 052-5686600.

Workaround for Wix bug

bottom of page