top of page

לקראת המשחק: מחזור #24

הפועל ירושלים - הפועל חיפה

עידו אורנשטיין


מידעון משחק

  • מתי? יום ראשון, 26.2

  • איפה? אצטדיון טדי

  • קופות שערים: 18:45

  • שריקה: 20:15

  • כרטיסים: 60 ש"ח (או עם עמלה במכירה המוקדמת)

  • ילדים עד גיל 8 נכנסים חינם בהרשמה מראש


מה המצב הפועל?

שלושה מחזורים לסיום העונה הסדירה והמאבק על הכניסה לפלייאוף העליון צמוד ומותח מתמיד, כאשר 5 קבוצות מתמודדות על 3 המקומות האחרונים. הפועל חיפה תגיע למשחק לאחר שבמחזור הקודם סיימה בתיקו מאופס מול בית"ר, שהחזיר אותנו למקום ה-5 בטבלה. היריבה יודעת שעקב המשחקים הקשים שנותרו לה, כל תוצאה מלבד ניצחון עשויה לסתום את הגולל על חלום הפלייאוף העליון. שאר היריבות הישירות שלנו על הפלייאוף שיחקו אתמול (שבת). אשדוד הצליחה להפוך פיגור מוקדם לניצחון 2:1 נגד הפועל ת"א ועלתה למקום השישי כאשר רק הפרש שערים מפריד ביננו. במקביל, בית"ר איבדה יתרון מוקדם, סיימה בהפסד 2:1 נגד מכבי חיפה וירדה למקום השביעי. בהתחשב בתוצאות ובלוח המשחקים עד לסוף העונה, חשיבות המשחק ברורה וניצחון הערב יקרב אותנו משמעותית להבטחת המקום השישי הנכסף. יאללה הפועל, מביאים פלייאוף!


ניצחון הבית האחרון היה ה-3 שלנו העונה והראשון בטדי מאז מכבי חיפה בספטמבר. הניצחון, נוסף על היכולת במשחק החוץ נגד באר שבע החזירו את האופטימיות ועצרו את המומנטום הרע בו היינו מאז החזרה מהמונדיאל. מהצד השני, הפועל חיפה היא קבוצת חוץ סולידית ומאזנה עומד על 2 ניצחונות, 6 תיקו ו-3 הפסדים מחוץ לסמי עופר. הקבוצה, שסיימה את הסיבוב הראשון במקום ה-12 בלבד, הצליחה להתייצב תחת המאמן החדש רוני לוי והיא ממוקמת במקום ה-8, 3 נקודות בלבד מבית"ר שבמקום ה-6.


רוני לוי, שהתראיין לקראת המשחק הקרוב הגדיר אותו כ"קריטי" ואמר: "יש לנו שאיפות לפלייאוף העליון ואנחנו נצטרך לנצח". אלון תורג'מן, הכובש המצטיין של הפועל חיפה עם 4 שערים העונה, צפוי לשוב להרכב. אצלנו, מלבד אווקה שייעדר עקב צבירת צהובים, כל הסגל יעמוד לרשותו של זיו אריה.


נועם מלמוד על הניצחון נגד נס ציונה ולקראת המשחק הקרוב: "כיף לחזור לנצח אחרי הרבה זמן ואנחנו מקווים שהניצחון ייתן לנו ביטחון להמשך. המשחק נגד הפועל חיפה הוא על כל הקופה, אנחנו באים לשחק את הכדורגל שלנו ולנצח." זיו אריה הוסיף: "כל המשחקים עד סוף העונה הם משחקים קשים וחשובים, אנחנו נעשה את המקסימום כדי לנצח."


הילוך חוזר

ניצחון הליגה האחרון שלנו בטדי נגד הפועל חיפה היה בשנת 1988. בגביע לעומת זאת, זה סיפור אחר. לגביע המדינה בעונת 2001/2 הגענו מצמרת הליגה הארצית, בעוד הפועל חיפה נאבקה נגד הירידה מליגה העל. מוסא, דיגמי ושווייג קבעו 3:0 מרשים, העלו אותנו לשמינית הגמר והמשיכו לחגוג בעונה שהסתיימה עם עליית ליגה.


Workaround for Wix bug

bottom of page