top of page

סיכום המשחק: מחזור #26

הפועל ירושלים 0 - מכבי בני ריינה 1 עידו אורנשטיין


באווירה חגיגית ומעט מנומנמת, הגיעו כ-2,500 אדומים לטדי למשחק האחרון לעונה הסדירה נגד מכבי בני ריינה, כדי להודות לשחקנים על העלייה לפלייאוף העליון. המשחק התנהל ברובו בשליטה ירושלמית, אך ללא מצבי הבקעה ממשיים לשני הצדדים.


פנדל שנוי במחלוקת שנשרק לטובת ריינה במחצית השנייה, לאחר ששופט המשחק נקרא למערכת ה-VAR, הכריע את המשחק ונתן סיום חמוץ לעונה סדירה חלומית. התוצאות במגרשים האחים קבעו את תמונת הפלייאוף, כאשר אשדוד היא זו שתפסה את המקום השישי ובית"ר תיאלץ להתמודד בפלייאוף התחתון. בשבוע הבא בטרנר, המאבק על המקום ה-4 יוצא לדרך.

מהלך המשחק

ריינה הגיעה למשחק בידיעה שנקודה ומעלה תעלה אותה מעל לקו האדום. הפועל לעומת זאת הבטיחה את המקום בפלייאוף העליון כבר בשבוע שעבר והייתה צריכה להתמודד עם ירידת המתח. הפועל החזיקה בכדור ברוב שלבי המחצית הראשונה, אבל למעט בעיטה של טוגי לקראת סיום המחצית, שנהדפה על ידי אריק ינקו לא הצליחה לסכן את השער.


ריינה התמקדה בשמירה על שער נקי וניסתה לצאת להתקפות מעבר מהירות, אך סיימה את המחצית ללא איומים למסגרת. בצד האדום, הורגש החסרון ביצירתיות וביכולת האישית, בין היתר בגלל היעדרותו של גיא בדש שריצה עונש הרחקה. לקראת סיום המחצית קיבל נועם מלמוד כרטיס צהוב לאחר תיקול חזק על עמית מאיר. סיום המחצית: 0:0 נטול מצבים.


נתוני המחצית הראשונה מלמדים על שליטה ירושלמית אך על היעדר תכליתיות מול השער: 64%-36% לטובתנו בהחזקת הכדור, 54% במאבקים, 5 איומים (1 למסגרת) שלנו, מול שלושה איומים, כולם מחוץ למסגרת של בני ריינה.



המחצית השנייה, בדומה לראשונה, נפתחה בשליטה מוחלטת של הפועל. נתוני החזקת הכדור מראים על 70%-30% לטובתנו בין הדקות 45-60. בדקה ה-57 ובניגוד למהלך המשחק, נשרק פנדל לטובת בני ריינה לאחר שלטענת צוות ה-VAR, באצ'ו תפס ברחבה את מארק קוסטה. האחרון הוא זה שגם בעט את הפנדל ובשערו ה-5 העונה הכניע את אדליי וקבע 1:0 לריינה.


עד לסיום, הפועל לא הצליחה לחדור את ההגנה המסתגרת של ריינה, שעשתה כל שביכולתה כדי לשמור על 3 הנקודות הקריטיות במאבקי התחתית. בתוך תוספת הזמן, מלמוד הורחק בצהוב שני לאחר שדחף את לואי חלף, והוא ייעדר מהמשחק נגד הפועל באר שבע בפלייאוף העליון. הפסד נוסף בטדי, ה-5 שלנו העונה, שלח את עשרות האוהדים הצהובים לחגוג את העלייה מעל הקו האדום והותיר אותנו במקום ה-5 בטבלה.

הרכבים

הפועל ירושלים

אדליי אדבאיו, רוי רביבו, נועם מלמוד, אונדרז' באצ'ו (ק'), אלוז' יאו, הראל שלום (77'), תומר אלטמן (86'), אופק ביטון, אווקה אשטה (67'), וויליאם טוגי, ג'ורדן בוטאקה (67').

מחליפים: דון סדריק (67'), יואב תומר (77'), גולן בני (67'), עומר אגבדיש (86').


מכבי בני ריינה

אריק ינקו, אחמד עאבד (53'), ריצ'רד בואטנג (77'), שלומי אזולאי (53'), לוקס ספינדלהופר, עבדאללה ג'אבר, מארק קוסטא (77'), איאד ח'וטבא (ק'), עמית מאיר, ניר ברדע, אניסט אנדריאנאנטנאיינה (86').

מחליפים: אוסאמה ח'לאילה (53'), גוסטבו מרמנטיני (53'), לואי חלף (77'), מופלח שלאעטה (77'), יניב בריק (86').


שופט ראשי: אוהד אסולין | קוונים: אבי גולדשטיין ועידן צולר | שופט רביעי: דקל צינו | שופטי VAR: אלי חכמון ורועי חסון

סטטיסטיקה

החזקת כדור 67% איומים/למסגרת 12 איומים, 1 למסגרת שלנו לעומת 4 איומים, 1 למסגרת של בני ריינה מסירות מדוייקות 86% דיוק במסירות שלנו, 74% של הפועל חיפה מאבקים/מוצלחים 71/140 (51%) XG הפועל 1.31 | יריבה 0.92

והנה זיו אריה ואופק ביטון בסיום המשחק:



Workaround for Wix bug

bottom of page