top of page

הכר את המועמד - אמיר עדיקא

נשוי לטל, בן לאב אוהד הפועל ואב לשני ילדים/נערים אוהדים שנולדו להפועל במתכונתה הנוכחית והמוצלחת.


בן 49, מתגורר בירושלים (למעט שנה בעיר הבינונית), עורך דין ושותף במשרד עורכי דין מוכר בעיר, עוסק בליטיגציה ובמקרקעין. קצין ומפקד בחיל האויר בסדיר, קבע ומילואים (סיימתי 20 שנות מילואים פעילים).

כיהנתי כחבר ועד מנהל בעמותת הורים עד לאחרונה משך קרוב לעשור. החל מ2023- מכהן כיו"ר ועדת התחדשות עירונית ומקרקעין, בלשכת עורכי הדין במחוז ירושלים.


זכרוני הראשון מהפועל, מגיל 4 לערך, ביציאה מן המגרש בקטמון מחזיק ביד אבי ומביט מעלה, לאחר מה שזכור לי כניצחון של הפועל 4:0 (את המשחק איני זוכר) - משם זה היה אבוד..


חבר עמותה המשתדל לפקוד חברים חדשים מידי שנה ולהביא לכלמשחק אוהד/ת חדשים – מפעם לפעם גם מצליח.


שוחה להנאתי, רוכב ומתאמן - לרוב באדום.


כאוהד קבוצת האוהדים, רואה בחברות בועד המנהל מעין שירות חובה לאוהד ונרתם לתרום את חלקי (ומקווה בכל מאודי שהאהבה הטהורה שבי לקבוצה תישמר).


אפעל לסייע לוועד בשימור הישגי העבר ובהעצמתם ; אביא שיקול דעת וחשיבה עצמאיים, מקום שיידרש הדבר.


בחזוני הפועל שלנו מחזקת מעמדה כקבוצה דומיננטית בעיר ובמדינה; מגדילה בעקביות את קהל אוהדיה ואת מפעלותיה, בונה את ביתה ואת מתקניה ומגדילה את הכנסותיה – זאת יש לעשות בצורה מדודה ומושכלת.


שאלות למועמד


הקשר עם אורי אלון וזכויות הניהול של הקבוצה


1. האם בקדנציה הקודמת ניסיתם לגבש מתווה למכור את זכויות הקבוצה הבוגרת לאורי אלון או לכל איש עסקים אחר? 

אם כן, מדוע עצם התהליך שנעשה לא שוקף לחברי העמותה?  

במידה ולא (או במידה ולא היית בוועד) האם אתה מתכוון לעשות זאת בקדנציה הנוכחית ? 


תשובה: אני סבור שבשל אופיו של המועדון  ואופייה של הקבוצה כקבוצת האוהדים ראוי לשתף את חברי העמותה בקבלת החלטות בנושאים עקרוניים המשפיעים על אופייה גם בעתיד. 


2. במידה והוועד ינסה לקדם מהלך של מכירת זכויות לאיש עסקים, האם תדאג לשקף את עצם קיום התהליך לחברי העמותה עוד לפני שיוחלט מה יהיה ?


מכירת שחקנים


3. מכרנו השנה את ליאור קאסה, אחד הכישרונות הגדולים שגדלו במועדון מזה שנים רבות. לפי התקשורת קבוצות גדולות מתעניינות גם בזועבי ופרדה. מה לדעתך צריכה להיות המדיניות של המועדון בנושא? 


תשובה: כמו אוהדים רבים יש לי תחושה אמביוולנטית ביחס  למכירת שחקן מבטיח כמו ליאור קאסה שגדל בהפועל, בשלב  מוקדם בקריירה: מצד אחד, הרצון לראות אותו מתפתח בהפועל ומקדם אותה; מצד שני, מכירת השחקן הכניסה סכום כסף נכבד לעמותה שאפשרה למועדון, בין היתר, לרכוש שחקן מבטיח ולהשקיע בעתידה; כשהפועל מצליחה לממש פוטנציאל של שחקנים שגדלו אצלה זה מהווה מוקד משיכה לשחקנים צעירים נוספים המעונינים להתפתח; כמדיניות, הפועל חייבת לפתח שחקנים מבטיחים  ולטפחם – הן לצורך עתידה המקצועי והן לצורך עתידה הכלכלי. 


הבחירות לעמותה


4. זאת שנה שנייה ברציפות בה אין אף חברת עמותה בקרב המועמדים לתפקידים השנים, וכבר מספר שנים ללא חברת עמותה בוועד. האם אתה כחבר ועד חושב שזה מתפקידו של הוועד לפעול לשינוי המצב ואם כן מה אתה מציע לעשות? 


תשובה:  ארצה לראות את זה קורה בקרוב ודאי כאשר המועדון עצמו משקיע בכדורגל נשים וילדות. הועד יכול לסייע בהגברת המודעות אך לא לבחור את חברותיו.   


הגדלת הקהל


5. לחברי הוועד המכהנים – כיצד פעלתם במהלך השנה האחרונה להגדיל את כמות האוהדים ביציע? 

לכלל המועמדים – איך לדעתך אפשר להגדיל את מספר האוהדים שמגיעים למשחקים? 


תשובה: זהו נושא חשוב אליו הועד יתייחס בתקופת כהונתי ואני סבור שיש מה לעשות; המועדון הניח בעבר וממשיך כיום להניח אבני היסוד שיאפשרו התפתחות הקבוצה גם מבחינת הקהל המגיע למשחקים; נעשית כיום עבודה בנושא ולכשתוצג לועד החדש ניתן יהא להתייחס אליה. יש לנו מועדון  מנוהל, מתפקד וחושב דבר המהווה בסיס איתן להתפתחות גם במישור זה.

 

תודה רבה לאמיר!

Workaround for Wix bug

bottom of page