top of page

הכר את המועמד - טל בן עזרא

בן 38, ירושלמי. גדלתי בשכונת בקעה וכיום מתגורר בקטמון. נשוי לאלה ואבא לאיתמר ומיקה.


עבדתי בתחום התקשורת בשני העשורים האחרונים בתפקידים כגון: דובר ומנהל קשרי קהילה בהפועל ירושלים כדורסל, רכז תקשורת באוניברסיטה העברית וראש מדור תקשורת ישראלית ביד ושם. הצטרפתי לוועד המנהל זמן קצר לפני שפרצה המלחמה. מאז, אני פועל מטעם הוועד בטיפול בכל ההשלכות של המלחמה על המועדון והקהילה שלנו) קשר עם משפחות הנופלים, ארגון הטקסים לזכרם, הנצחה, מעקב עם המילואימניקים ומשפחותיהם, תמיכה בעסקי המילואימניקים וקשר עם המפונים מהיציע). בנוסף, פעלתי למען מציאת אפשרויות משמעותיות של תמיכה כלכלית במועדון ושמתי דגש מיוחד על בניית שיתופי פעולה של הפועל עם גופים שונים בירושלים ומחוצה לה מתוך מטרה להגדיל את קהילת האוהדים שלנו. הנושא השיווקי והתקשורתי הוא חשוב מאוד בעיני, ואני מקווה להמשיך לקדם את התהליכים שהתחלנו יחד בחודשים האחרונים.


בעיני, אנחנו בשלב משמעותי של צמיחה. הפועל ירושלים תוקעת יתד בליגת העל, היא מובילה בעיר ובארץ בכל הנוגע לפעילות החברתית, מחלקות הנוער וקבוצת הנשים וכעת אנחנו צריכים להמשיך ולעבוד על מנת להגדיל את הקהילה שלנו ואת הקשרים שלה עם העולמות החברתיים והעסקיים. לשמחתי, כבר בימים האחרונים סגרנו על שיתוף פעולה מרגש עם אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית ואנחנו מקווים לספר לכם בקרוב על דברים נוספים שמתבשלים.


אם אמשיך בוועד, ארצה להשלים את התהליכים החשובים שאנחנו בעיצומם: שדרוג הנושא השיווקי, הגעה לבתי ספר בירושלים וסביבתה, מציאת הזדמנויות כלכליות לטובת כלל הפעילויות שלנו, הגדלת החשיפה התקשורתית, הרחבת הפעילות הקהילתית וכמובן- המשך חיזוק הקשר של המועדון עם האוהדים.


שאלות למועמד


הקשר עם אורי אלון וזכויות הניהול של הקבוצה


1. האם בקדנציה הקודמת ניסיתם לגבש מתווה למכור את זכויות הקבוצה הבוגרת לאורי אלון או לכל איש עסקים אחר? 

אם כן, מדוע עצם התהליך שנעשה לא שוקף לחברי העמותה?  

במידה ולא (או במידה ולא היית בוועד) האם אתה מתכוון לעשות זאת בקדנציה הנוכחית ?


תשובה: האפשרות שעלתה, שלפיה שיתוף הפעולה עם אורי אלון יורחב, שוקפה לחברי העמותה לא אחת. הנושא עדיין נבחן, עם המון אחריות ורצון טוב מצד כל הגורמים המעורבים. ככל שתהיה התקדמות כלשהי ורעיונות קונקרטיים, חברי העמותה יידעו על כך בהקדם. כאמור- המטרה של כולנו היא לראות כיצד אפשר לעזור להפועל לצמוח ולהגיע להישגים מרשימים גם בעתיד, והתהליך מנוהל עם המון אחריות וכשטובת המועדון לנגד עינינו.


2. במידה והוועד ינסה לקדם מהלך של מכירת זכויות לאיש עסקים, האם תדאג לשקף את עצם קיום התהליך לחברי העמותה עוד לפני שיוחלט מה יהיה ?


תשובה: שינוי בנושא מכירת זכויות יכול להיעשות רק על ידי חברי העמותה ורק ברוב של 75 אחוזים. אז כן, ככל שהדבר יהיה רלוונטי, תהיה לחברי העמותה השפעה עצומה במסגרת התהליך. 


מכירת שחקנים


3. מכרנו השנה את ליאור קאסה, אחד הכישרונות הגדולים שגדלו במועדון מזה שנים רבות. לפי התקשורת קבוצות גדולות מתעניינות גם בזועבי ופרדה. מה לדעתך צריכה להיות המדיניות של המועדון בנושא?


תשובה: בזמן הקצר שלי בוועד, התרשמתי שכל תהליך מכירת השחקנים נעשה בצורה שקולה ואחראית. המקום שממנו אנו פועלים, לפיו מכירה שכזאת תיעשה רק אם הדבר יועיל למועדון בטווח הרחוק, היא נכונה בעיני. המדיניות היא אינה ״למכור בשביל למכור״. 

חשוב לציין שכשעסקאות כאלה מבשילות, הדבר מאפשר למועדון הזדמנות למשוך כוכבים עולים אחרים ונותן לנו מרחב תמרון כלכלי חשוב לפעולות נוספות בתוך המועדון. 


הבחירות לעמותה


4. זאת שנה שנייה ברציפות בה אין אף חברת עמותה בקרב המועמדים לתפקידים השנים, וכבר מספר שנים ללא חברת עמותה בוועד. האם אתה כחבר ועד חושב שזה מתפקידו של הוועד לפעול לשינוי המצב ואם כן מה אתה מציע לעשות? 


תשובה: חד משמעית כן- אחד התפקידים של חברי הוועד הוא לנסות לעודד כמה שיותר חברי עמותה לקחת חלק פעיל בעשייה במועדון. יש לנו נשים מוכשרות מאוד בעמותה ונדאג לפעול גם בנושא הזה על מנת לעודד אותן להשתלב בתפקידים השונים, וביניהם גם הוועד המנהל. אנחנו צריכים לעשות יותר.


הגדלת הקהל


5. לחברי הוועד המכהנים – כיצד פעלתם במהלך השנה האחרונה להגדיל את כמות האוהדים ביציע? 

לכלל המועמדים – איך לדעתך אפשר להגדיל את מספר האוהדים שמגיעים למשחקים?


תשובה: נכנסתי לתפקיד באמצע הקדנציה, ושבועות אחדים לפני תחילת המלחמה. תוכניות שבנינו ורצינו לקדם התעכבו מסיבות מובנות, וכעת אנחנו משלימים את הפערים.

עם זאת, בזמן הזה עשינו כל שביכולתנו על מנת להגדיל את מספר האוהדים ביציע. סגרנו על שיתוף פעולה נרחב עם אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית, איתרנו אוהדים שנעדרו מהמגרשים בשנים האחרונות וניסינו לקרב אותם חזרה, ויש עוד מספר פעולות חשובות בקנה.

לטעמי, אחת המטרות החשובות שלנו לקראת העונה הבאה תהיה להתחבר ולהיטמע עוד יותר בתוך הקהילה המקומית בעיר: להגיע לבתי ספר, לייצר שיתופי פעולה, ולהכניס את הפועל ללב של כמה שיותר אנשים בירושלים (ומחוצה לה). 

נושא הקהל והשיווק חשוב לנו מאוד, כפי שגם הצגנו במסגרת היעדים האסטרטגיים. בימים אלה אנחנו מגבשים תוכנית מקצועית בכל הנוגע לשיווק, ונתחיל לפעול לפיה לקראת העונה הבאה.

 

תודה רבה לטל!

Workaround for Wix bug

bottom of page