top of page

הכר את המועמד - יותם (קרפד) כרמון

מהנדס תוכנה במקצועי. התנדבתי רבות בעמותה ב-10 השנים האחרונות וב-7 השנים האחרונות כיהנתי כחבר בוועד המנהל. ב-4 השנים האחרונות כיהנתי כיו"ר הוועד המנהל.


בתקופה קשה חסרת תקדים, הבחירות לוועד המנהל שלנו נראות חסרות הקשר. כבר חצי שנה שכולנו נמצאים במלחמה: אני ורבים מבעלי התפקידים במועדון שירתנו ועדיין משרתים בשירות מילואים ארוך, וברור שהכדורגל הוא נושא שולי לגמרי ביחס לחיי החברים שלנו שנלחמים בגזרות השונות והחטופים בעזה.

הבחירות, בהתאם, נערכות הפעם באופן צנוע, עם מעט מועמדים שיכולים להעמיד אנרגיה וזמן לטובת העמותה. אני יכול להעיד על חבריי המועמדים שהם אנשים מעולים, שכולנו יכולים לשמוח בהם. בשנים הבאות, אני מקווה, נחזור למתכונת בחירות תוססת יותר.


כמובן שהמצב מקרין על פעילות המועדון בכל יום וכל שעה. אני מאמין שהצלחנו עד היום לשלב באופן רגיש, מכבד ואקטיבי בין ההכרח לשמור על מערכת מתפקדת "כרגיל", לבין הטלטלה שאנחנו חווים. תמיכה במילואימניקים, עזרה לילדי העקורים, אבל משותף כקהילה על הנופלים, וקריאה בלתי פוסקת להחזרתו של הרש גולדברג-פולין – כל אלה הפכו לחלק משגרת היום של הפועל ירושלים לצד הפעילות הספורטיבית השוטפת, שרק מתעצמת והולכת.


מבחינה מקצועית, קבוצת הבוגרים החלה את עונת המשחקים בצורה רעה מאד. שוב, הוכחנו את חוסנה של המערכת – פעלנו בשיקול דעת, האמנו באנשי המקצוע ובדרך הייחודית לנו – ובסופו של דבר הגיעו גם התוצאות. המערכת המקצועית של הפועל ירושלים פועלת ומשדרת חיוביות, חיוניות ומעוף, ומעמידה שדרת קבוצות להתגאות בהן, והפנים רק למעלה.


מכירתו של ליאור קאסה במיליון יורו היוותה תחנה משמעותית בהתפתחות המועדון, ואני רואה בה בסיס לקפיצות מדרגה נוספות שיבססו עוד יותר את מעמדנו בליגת העל. ללא קשר למיקומנו הנוכחי בטבלה – הפועל ירושלים היא כיום שחקן מרכזי בכדורגל הישראלי ומהווה השראה ומודל לחיקוי לקבוצות רבות. במקביל אנחנו ממשיכים להוות חוד חנית בכדורגל הנשים – עם מועמדת לאליפות וזוכת גביע אתנה בראש, ומחלקת נערות שעברה שדרוג והתמקצעות.


מבחינה פיננסית, אנחנו מסיימים עוד עונה מוצלחת מאד. למרות התנאים הקשים, העמדנו תקציב גבוה משמעותית מהעונה שעברה ונסיים גם את העונה הזו בעודף תפעולי, מה שיאפשר לנו להעלות עוד יותר את התקציב בעונות הבאות ולהשקיע בתשתיות ובמהלכי ארוכי טווח.


גם מבחינה ארגונית התקדמנו בצורה משמעותית. יצרנו תוכנית אסטרטגית עדכנית להפועל ירושלים לשנים הקרובות, עם יעדים מדידים וברורים. המועדון מנוהל העונה תוך מעקב קפדני על תוכניות העבודה, כשהבוגרים ומחלקת הנוער עברו שדרוג משמעותי ברמת המעטפת והארגון.


בתפקידי כיו"ר המועדון אני אמון על קשר רציף עם מנהלי המחלקות השונות. לתחושתי העבודה, אותה אני מבצע בהתנדבות זו השנה הרביעית, רק הולכת ונעשית יעילה ופורייה יותר, ואני גאה ושמח על התוצאות בשטח. הגדילה שלנו כמועדון מאפשרת לי מצד אחד "לתת את המושכות" לאנשי מקצוע מצוינים, ומצד שני מעוררת אתגרים חדשים שצריך לתת עליהם את הדעת. אני בטוח שאנחנו יכולים עוד לצמוח ולהגיע להישגים מרשימים אף יותר.


בכוונתי להמשיך וליישם, לתת את הגיבוי שלכם ושלכן, לדרך המקצועית שלנו – מעטפת רחבה ואיכותית, התמקדות בטווח הארוך, שילוב שחקנים צעירים, חדשנות, מתן שקט וקרדיט לצוות המקצועי. לחזק את ההנהלה שלנו מבפנים תוך המשך מיסוד תהליכי עבודה איכותיים בארגון. ולהניע תהליכים שיעזרו לנו לעמוד ביעדים אסטרטגיים שדורשים עדיין עבודה לא מועטה, בדגש על תחום השיווק והתקשורת.


בחירות מוצלחות, בהצלחה לכולם, ובעיקר בשורות טובות, ושכל יקירינו יחזרו הביתה בשלום,


קרפד



שאלות למועמד

הקשר עם אורי אלון וזכויות הניהול של הקבוצה


1. האם בקדנציה הקודמת ניסיתם לגבש מתווה למכור את זכויות הקבוצה הבוגרת לאורי אלון או לכל איש עסקים אחר? 

אם כן, מדוע עצם התהליך שנעשה לא שוקף לחברי העמותה?  

במידה ולא (או במידה ולא היית בוועד) האם אתה מתכוון לעשות זאת בקדנציה הנוכחית ?


תשובה: במהלך השנה האחרונה, כמו גם לפניה, בחנו את האפשרויות השונות להעמקת השותפות עם אורי אלון. הרצון לכך שוקף לחברי העמותה מספר פעמים והוא עדיין קיים, בתקווה שגם יבשיל בהמשך הדרך ויצעיד אותנו להישגים גבוהים אף יותר מהיום. אנחנו בשיח שוטף עם אורי אלון, כמו גם עם שאר השותפים שלנו, וחברי העמותה יהיו הראשונים לדעת אם וכאשר יהיה מה לדעת בנושא.


2. במידה והוועד ינסה לקדם מהלך של מכירת זכויות לאיש עסקים, האם תדאג לשקף את עצם קיום התהליך לחברי העמותה עוד לפני שיוחלט מה יהיה ?


תשובה: אם נחשוב שלטובת הצלחת הפועל בטווח הרחוק יש להעביר זכויות כאלה או אחרות, חברי העמותה יהיו אלה שיחליטו לגבי כל שינוי בזכויות הניהול, ולפי התקנון שינוי כזה יקרה רק באישורם של 75% מהמצביעים. חברי העמותה יהיו חלק משמעותי מתהליך כזה, ככל שיקרה.


מכירת שחקנים


3. מכרנו השנה את ליאור קאסה, אחד הכישרונות הגדולים שגדלו במועדון מזה שנים רבות. לפי התקשורת קבוצות גדולות מתעניינות גם בזועבי ופרדה. מה לדעתך צריכה להיות המדיניות של המועדון בנושא? 


תשובה: בדיוק כמו שפעלנו עד היום, נמכור שחקנים אם נחשוב שמכירתם תועיל למועדון בטווח הרחוק. המכירה של ליאור קאסה במיליון יורו למכבי חיפה היא צעד שקידם מאד את המועדון בעולם הכדורגל הישראלי והגדיל בצורה משמעותית את היכולת שלנו להביא שחקנים כישרוניים למועדון (לדוגמה, אוהד אלמגור שהעדיף להגיע אלינו ולא להפועל באר שבע).

מעבר לכך, צריך לזכור שאם מקבלים הצעה מכובדת על שחקן, יש מחיר גם לסירוב להצעה – גם בשביעות הרצון ובמחויבות של השחקן, וגם ברצון העתידי של שחקנים אחרים להגיע אלינו בידיעה שייתכן ונמנע את התקדמותם.

עמדנו כבר מספר פעמים בנקודות החלטה דומות (אחמד סלמן, ליאור קאסה וגוני נאור בשני מקרים שונים). תמיד לקחנו בחשבון את כלל השיקולים והגענו להחלטות שלדעתי התבררו כולן כנכונות. נמשיך באותה הדרך גם בעתיד.


הבחירות לעמותה


5. זאת שנה שנייה ברציפות בה אין אף חברת עמותה בקרב המועמדים לתפקידים השנים, וכבר מספר שנים ללא חברת עמותה בוועד. האם אתה כחבר ועד חושב שזה מתפקידו של הוועד לפעול לשינוי המצב ואם כן מה אתה מציע לעשות? 


תשובה: בעקבות המצב במדינה, הרצון להשתתף בבחירות נמוך מאד ביחס לעבר – אצל נשים כמו גם אצל גברים.

אשמח מאד שיהיו כמה שיותר אוהדות בתפקידים השונים, ואין לי ספק שזה ישפר בצורה משמעותית את פעילות המועדון, כמו שקרה לדוגמה עם היו"ר הקודמת דפנה גולדשמידט-כהן.

כיו"ר המועדון אני מנסה כל הזמן להכניס למעגל המעורבות כמה שיותר אוהדות ואוהדים, בתקווה שבהמשך לפעילותם במועדון הם יהפכו בהמשך גם לבעלי/ות תפקידים בעמותה.


הגדלת הקהל


5. לחברי הוועד המכהנים – כיצד פעלתם במהלך השנה האחרונה להגדיל את כמות האוהדים ביציע? 

לכלל המועמדים – איך לדעתך אפשר להגדיל את מספר האוהדים שמגיעים למשחקים?


תשובה: בשנה שעברה הוגדרו יעדים אסטרטגיים ל-5 השנים הקרובות. היעד הראשון מבין השלושה שהוגדרו הוא הגדלה של כמות האוהדים והאוהדות ביציע. לצערנו, בעקבות המצב במדינה ושירות מילואים ארוך של גורמים רבים (כולל שלי אישית), לא הצלחנו לגעת בנושא במידה שתכננו.

אנחנו בעיצומו של תהליך לגיבוש תכנית שיווק מקצועית למועדון, שמטרתה העיקרית היא הגדלת כמות האוהדים והאוהדות ביציע. כולנו מבינים שזה הנושא החשוב ביותר שעלינו לפעול בו, ונפעל בו כהרגלנו בצורה מקצועית ועם פנים לטווח הרחוק.

 

תודה רבה ליותם!

Workaround for Wix bug

bottom of page