top of page

הכר את המועמד - ירון דוויק

פעיל בעמותה מאז הקמתה בשנת 2007, חבר ועד מנהל 7 שנים יושב ראש 5 שנים מתוכם. בן 59, זוגיות שניה, 3 ילדים.

החזון

להחזיר את הפועל לשורה הראשונה של המועדונים בישראל. לבנות את מחלקת הנוער הטובה בישראל. להמשיך להיות מחוברים לקהילה ולחזק את הפעילות החברתית שלנו כחלק מכל הפעילות של המועדון.

שאלות כלליות

מהו לדעתך האתגר המשמעותי ביותר שעומד בפני המועדון ומה תהיה תרומתך להתמודד איתו?

למועדון יש מספר אתגרים: עלייה לליגת העל, העצמה של מחלקת הנוער, הרחבת הפעילות החברתית, הגדלת הקהילה וחוזקה. בכל תחום מארבעת הנושאים אני פעול כבר שנים רבות בדרכים שונות: גיוס כספים, אסטרטגייה של מחלקת הנוער, חיבור חברים חדשים לעמותה ולקהל במגרש, הרחבת הפעילות החברתת ברעיונות ובביצועים.


מה תהיה פעולתך המעשית למועדון כחבר ועד והאם פעילותך זו למען המועדון מחייבת את היותך חבר ועד או שניתן לבצע זאת גם כחבר עמותה מהמניין?

פירטתי בשאלה הקודמת. קשה מאוד להוביל מהלכים אסטרטגים וארוכי טווח מעמדת חבר עמותה. אני חושב שזה תפקידו של הועד


מה לדעתך צריך לשפר במועדון?

שגרות ניהוליות, מערכת יחסים יותר מדוייקת בין ועד להנהלה שכירה


איך אתה מתכוון להגדיל את תקציב הקבוצה הבוגרת?

הגדלת כמות חברי העמותה, הגדלת מכירת כרטיסים למשחקי בית, הגדלת כמות המינויים, המשך תהליך גיוס תרומות מגורמים בחוץ לארץ


בשנות הפיצול, הפועל קטמון ירושלים הביעה תמיכה בשורה של נושאים חברתיים, כמו החלפת דגלי הקרן לדגלי הגאווה. האם לדעתך הפועל ירושלים צריכה להמשיך להביע עמדה במאבקים חברתיים באופן רשמי? האם יש תחומים שעדיף להימנע מהם?

אנחנו צריכים להמשיך ולהביע עמדה במאבקים חברתיים כמו שעשינו עד כה.


האם לא כדאי לחשוב על מקום בעמק הארזים שייועד לאוהדים ולחברי עמותה?

הוועד הנוכחי עוסק בהתוויית דרך שבה יהיה בסופו של דבר בית למועדון על כל המשתמע מכך. בארזים אין סיכוי להשיג שטחים נוספים.


מבנה ותפקיד הוועד

איך אתם רואים את תפקידכם בקיום תקנון העמותה כלשונו לגבי זכויות החברים?

לא הבנתי את השאלה. ליתר דיוק, לא ברור לי אם השואל חושב שהתקנון איננו מתקיים.


האם לא כדאי להרחיב את הוועד המנהל?

לא. כמות של 4 חברים נבחרים היא הכמות הנכונה. צריך לבחון את נושא הארכת הכהונה של חבר ועד לשנתיים ואף יותר


איך תנהג אם מנהלת הליגות תחליט שלא להכניס קהל למגרשים עד שתנוח דעתן של הקבוצות הגדולות?

המנהלת אמורה להסכים ביום שני הקרוב למיתווה לשבועיים הקרובים. מיתווה שיאפשר לנו להכניס 1500 איש למשחק בית. ומספר גדול יותר בשלב הבא.


ככלל איך אתה תופס את מקום הועד המנהל בקונפליקט בין האינטרסים של המנהלת לאינטרסים של אוהדי הפועל ירושלים וחברי העמותה?

אין בין המנהלת לביננו ניגודי אינטרסים. אנחנו חלק מארגון גדול שיש בו הרבה אורגנים ואנחנו מביעים את דעתנו - לפעמים היא מתקבלת ולפעמים לא. גם בועד אני מוצא את עצמי לא מעט בעמדת מיעוט כשדעתי לא מתקבלת.


בשנה האחרונה שמענו כל מיני רעיונות מכיוון יוסי ליפקין בנוגע למבנה הבעלות של קבוצת הבוגרים. ספציפית, הוא העלה רעיון להעביר לו את זכויות הניהול בקבוצה הבוגרת למספר מוגדר של שנים, תמורת התחייבות שלו להשקיע סכום כסף בקבוצה. מה דעתך על רעיונות כאלו?

הפועל ירושלים היא הקבוצה שמנוהלת הכי טוב בכדורגל הישראלי. היא מתקדמת משנה לשנה בכל הצירים. הצעות שבאות אחרי 2 הפסדים טובות לאותו זמן בדיוק ואינן רואות את הטווח הארוך. שורה תחתונה אין שום צורך לשנות את מבנה הניהול והבעלות של הפועל ירושלים ובכלל זה של הקבוצה הבוגרת.


תהליך האיחוד

מה הייתם עושים אחרת (אם בכלל) על מנת לאחד את כלל אוהדי הפועל ירושלים תחת קורת גג אחת? וכיצד תפעלו על מנת למנוע פיצול שכזה בעתיד?

אם לא היתה קורונה ייתכן שאפשר היה לעשות הרבה פעולות נוספות. אני חושב שעשינו כל מה שניתן היה לעשות בהתחשב בנסיבות כולל פתיחות ועידוד של רעיונות רבים שבאו מחברי העמותה - כך צריך לנהוג בעתיד. הכי חשוב זה לשמור עת הבונבוניירה שלנו ולא לסכן את קיומה כדי שחלילה לא ישתלט עלינו גורם חיצוני. הגענו למצב אידיאלי בבעלות ובניהול ועלינו לשמור עליו מכל משמר.


מה יסמל הצלחת האיחוד ומה כישלון?

האיחוד מצליח - אין מצב שניכשל בו. הצלחת האיחוד בעיקרה תימדד בכמות חברי עמותה / כמות קהל במשחקי בית / הגדלת כוח גיוס הכספים של העמותה / הגדלת מחלקת הנוער.


מה מבחינתך היה לא נכון בהתנהלות הוועד בכל נושא החלפת השם והשינויים בעמותה?

לא חושב שהיתה בעיה בהתנהלות הוועד.


סמל הקבוצה, שם המועדון ושם העמותה היו נתונים להצבעות ושינויים לא מעטים בשנה האחרונה. האם לדעתך יש צורך בשינויים נוספים? מהם?

לא.


האם אתם רואים באפשרות הקמה של מועדון אוהדים נוסף על ידי אוהדי המקורית כאיום?

לא.


מה אתה תעשה כדיי להעלים את החור העצום בין הקהלים של המקורית וקטמון, כדי שנהיה קבוצה אחת?

אני חושב שהביטוי חור עצום הוא מוגזם. יש הרבה פעולות מקרבות בין כל האוהדים. אני מניח שתהליך הסמל והמיתוג קירבו את כולנו יותר אחד לשני. אוטוטו נשב ביחד ביציע ונעודד את הקבוצה שלנו. הזמן עושה את שלו בקרב האנשים וככל שהוא עובר תחושת הקרבה מתגברת. בסוף כולנו אוהדים את אותה קבוצה ויש לנו פערים לסגור עליהם - נסגור עליהם בקצב הנכון.


מה היית רוצה לומר לאוהדים שעדיין לא מרגישים בבית מאיזו שהיא סיבה?

אני מזמין את כולם לתת לחיבור הזה הזדמנות. להיות פעילים. לבוא למשחקים. לראות את מחלקת הנוער. את פעילות הנשים. את ליגת השכונות. הפועל ירושלים הוא מפעל כדורגל מפואר, מהמשובחים שיש בישראל. כל אחד מאיתנו יכול להרגיש לא שייך. יותר טוב לנסות להרגיש שייך ולנקוט פעולה. זה שונה לגמרי מסאסי - זה העמותה שלנו והיא פנטסטית. אני בטוח שכולם יתחברו וזה רק ענין של זמן - יש לנו הרבה במה להתגאות - גם בתהליך האיחוד שהיה מאתגר מאין כמוהו.


שאלות אישיות לירון דוויק

מה אתה מתכוון לעשות כדי שאוהדים של המקורית יבחרו בך?

אני רוצה שכל חברי העמותה יבחרו בי בזכות זה שהם מאמינים שאעשה הכל כדי לקדם את הארגון הזה למקום יותר טוב וכי הם חושבים שאני אעשה זאת יותר טוב מאחרים. אני רוצה שיצביעו כך גם למועמדים אחרים ושנרד כבר מתיוגים של אנשים - כולנו אוהדי הפועל ירושלים ובעלי הבית של המועדון הזה.


כיצד פעל הוועד מול מנהלת הליגות בסוגיית החזרת הקהל למגרשים? האם התקיימה הצבעה במנהלת על סוגייה זו, כיצד הצביע נציג העמותה במנהלת?

הפועל ירושלים פועלת במסגרת המנהלת.


האם נציג העמותה העלה רעיון להעברת שיקול הדעת בנושא הכנסת הקהל לקבוצות? אם לא, מדוע?

אין מצב כזה - אנחנו חלק ממנהלת ולא יודעים לפעול באופן עצמאי. למרידה במנהלת יש משמעויות כספיות ואחרות הרות גורל.

 

תודה רבה לירון!

נזכיר שניתן ליצור קשר עם ירון בטלפון 054-9059944.

Workaround for Wix bug

bottom of page