top of page

הכר את המועמד - רפי יונה

שמי רפי יונה, אב ל-2 מירושלים, אוהד הפועל ירושלים מגיל 0.


ב-15 שנה האחרונות אני מנהל את העסק המשפחתי - חברת א.ברזני הסעות בע"מ. ב-15 שנה האלו הגדלנו את פעילות החברה בלמעלה מ-1000% והפכנו להיות אחת מחברות ההסעה המובילות בישראל שנמנית ב-100 החברות המשפיעות של המדינה ע"פ מדד DUS100 בשלוש השנים האחרונות. בנוסף, אני מנהל ובעלים של חברת הנדל"ן של א.ברזני יזמות ונדל"ן בע"מ.


משפחתי היא חלק בלתי נפרד מהפועל ירושלים. אני בנו של ויקטור יונה ואוהד הפועל ירושלים מיום היוולדי. מאז שאני זוכר את עצמי, ובמשך כל תקופת ילדותי, חייתי וחוויתי את המועדון בכל רבדיו ושיחקתי גם במחלקות הנוער והילדים של המועדון.


החברות שבניהולי תומכות בקבוצה בשנים האחרונות מאז האיחוד, וגם השנה א.ברזני הסעות בע"מ היא הספונסרית הראשית של קבוצת הנוער.


בשנה האחרונה כיהנתי כחבר ועד מנהל. בשנה זו למדתי המון על המועדון בכל רבדיו, התחלנו תהליכים חדשים לשיפור מערכת הניהול ועבדנו על חיזוק הקהילה.


שנה זו הייתה מורכבת ולא פשוטה, שנה שבה התחילה מלחמה ועצרה את פעילות הקבוצה וגרמה לנו להתעסק בדברים רבים בנוסף לכדורגל, שנה שבה פעלנו לתת תמיכה לתושבי העוטף והמפונים, הנצחה והשתתפות ביותר מדי הלוויות מאז ה-7/10.


אני מאמין שעל הוועד המנהל לאתגר את בעלי התפקידים במועדון, המקצועי והניהולי כאחד.


עלינו להביא רעיונות חדשים לשיפור ניהול הקבוצה ולהביא למטרה להפוך לקבוצה מובילה ולגיטימית בליגת העל.


כדי שמועדון כמו שלנו יגיע לרמות הגבוהות עליו להקים בית בישראל. עלינו להקים קומפלקס אימונים ומועדון ברמה של הקבוצות המובילות של ליגת העל כגון מכבי תל אביב ומכבי חיפה. זה יוביל לגיוס שחקנים מובילים בכל המחלקות מהילדים ועד הבוגרים. בכדי לעמוד במטרה זאת עלינו להפעיל לחץ על העירייה שיקצו שטח ועלינו לגייס כספים מתורמים מכל העולם. התחלנו השנה לבדוק אופציות בירושלים והסביבה ועכשיו לאחר הבחירות המקומיות אנו מעלים הילוך וממשיכים לפעול למציאת שטח מתאים.


השנה לאחר לחצים מול העירייה הצלחנו לקבל יותר זמני מגרש מבעבר וכיום עמק הארזים הוא מעונו הבלעדי של הפועל ירושלים (מלבד 3 אימונים ומשחק בשבוע של הקבוצה הבוגרת של נורדיה). אנו כבר לא חולקים את עמק הארזים עם מחלקת הנוער שלהם והצלחנו לעשות את ההפרדה מול העירייה שמתחם עמק הארזים הוא של הפועל ירושלים.


התחלנו בתהליך של שיפור מערכת גיוס הכספים ואנו עובדים על תכנית לשנים הקרובות שתגדיל את כמות הספונסרים העסקיים בתקווה שכבר בעונה הקרובה אנו נרגיש בהבדל.


בנוסף אנו עובדים על תכנית שיווקית ויחד עם שאר חברי הוועד אנו פועלים להגדלת כמות הקהל במשחקי הבית. זה תהליך ארוך שייקח זמן אבל חייבים כל הזמן לחשוב על עוד דרכים כדי למלא את היציע.

בשנה הקרובה עלינו לשקם מספר פרויקטים חברתיים שנפגעו וזזו הצידה בעקבות המלחמה וצריך למצוא את הנוסחה הנכונה לשמר את ערכי המועדון דרך הפרויקטים החברתיים ולפעול להחזרתם במלוא הכוח החל משנת הלימודים הבאה.


העונה ביססנו את מעמדנו כקבוצה לגיטימית בליגת העל, עמדנו במטרות של לא להיאבק בסוף העונה במאבקי הישרדות למרות הפתיחה הגרועה של 2 מ-27, האמונה של הוועד במערכת המקצועית והניהולית למרות הפתיחה הקשה והשקט שנתנו לשי, אורי וזיו עשו את שלהם, ורואים את התוצאות לקראת סוף העונה. תוסיפו לזה ששברנו את שיא המועדון במכירת שחקנים, המכירה של ליאור קאסה היא אבן דרך חשובה בהתפתחות המועדון שלנו, הגדלנו את תקציב הקבוצה גם העונה ושמרנו כספים לעונה הבאה תוך התנהלות כלכלית נכונה ובריאה. בנוסף, רכשנו את אוהד אלמגור, שנראה כמו רכישה נכונה ומוצלחת לטעמי. מדובר לדעתי בעונה מוצלחת ניהולית ומקצועית, ואני מאמין שגרף השיפור רק יגדל משנה לשנה. וזו המטרה - להמשיך בדרך.


שאלות למועמד


הקשר עם אורי אלון וזכויות הניהול של הקבוצה


1. האם בקדנציה הקודמת ניסיתם לגבש מתווה למכור את זכויות הקבוצה הבוגרת לאורי אלון או לכל איש עסקים אחר? 

אם כן, מדוע עצם התהליך שנעשה לא שוקף לחברי העמותה?  

במידה ולא (או במידה ולא היית בוועד) האם אתה מתכוון לעשות זאת בקדנציה הנוכחית ?


תשובה: היו שיחות עם אורי אלון ואורי שותף וחבר בוועד המנהל, אם נמצא את המתווה הנכון להגדלת השותפות עם אורי אלון בצורה שתטיב עם הפועל ירושלים ותבטיח שגם ביום שאחרי המועדון והעמותה ימשיכו לתפקד בצורה הטובה ביותר, אז אני מאמין שנמצא את הדרך לעשות זאת, כולנו רוצים את טובת הפועל ורוצים לראות את המועדון מטפס למקומות הגבוהים ביותר.


2. במידה והוועד ינסה לקדם מהלך של מכירת זכויות לאיש עסקים, האם תדאג לשקף את עצם קיום התהליך לחברי העמותה עוד לפני שיוחלט מה יהיה ?


תשובה: לא תתקבל החלטה מבלי לידע את חברי העמותה וכדי שמהלך כזה יקרה צריך רוב של 75% מחברי העמותה וזה כבר לא ברמת הועד. הועד ידע להביא לחברי העמותה את האופציות שיעמדו אם וכאשר.


מכירת שחקנים


3. מכרנו השנה את ליאור קאסה, אחד הכישרונות הגדולים שגדלו במועדון מזה שנים רבות. לפי התקשורת קבוצות גדולות מתעניינות גם בזועבי ופרדה. מה לדעתך צריכה להיות המדיניות של המועדון בנושא? 


תשובה: במידה ונקבל הצעות טובות כמו על קאסה, אנו נדע למקסם זאת לטובת המועדון. בסופו של דבר מדובר בשחקנים שגם רוצים להתקדם ואנו לא נהיה אלו שנעצור בעדם. מכירת שחקנים היא חלק מענף הכדורגל ובשנים האחרונות הפועל מבצעת עסקאות מצוינות לכל הדעות. מה גם שבסופו של יום שחקנים וכישרונות רואים את הפועל כחממה ומקפצה וזה עובד לטובתנו בהבאת כישרונות חדשים לקבוצה. 


הבחירות לעמותה


4. זאת שנה שנייה ברציפות בה אין אף חברת עמותה בקרב המועמדים לתפקידים השנים, וכבר מספר שנים ללא חברת עמותה בוועד. האם אתה כחבר ועד חושב שזה מתפקידו של הוועד לפעול לשינוי המצב ואם כן מה אתה מציע לעשות? 


תשובה: עצוב לי שאין אף מתמודדת במיוחד שבשנים האחרונות אנו מחזקים ומשקיעים בכדורגל נשים בכל הגילאים, אבל גם גברים לא הרבו להתמודד השנה ככה שלא נראה לי שהעניין המגדרי הוא הבעיה פשוט תקופה כזאת של מלחמה ועיסוקים אחרים לפני הכדורגל. אני מאד מקווה שבעתיד יהיו יותר מתמודדים גברים ונשים.


הגדלת הקהל


5. לחברי הוועד המכהנים – כיצד פעלתם במהלך השנה האחרונה להגדיל את כמות האוהדים ביציע? 


תשובה: בשנה האחרונה לפני המלחמה היה ניסיון של הבאת ילדים מבתי ספר וחלוקת כרטיסים לילדים ובהצלחה מספר פעמים, מאז המלחמה הנושא דעך והשקענו יותר בכל המסביב שקשור במלחמה.

לכלל המועמדים – איך לדעתך אפשר להגדיל את מספר האוהדים שמגיעים למשחקים?


תשובה: אנו עובדים על תכנית שיווקית חדשה שכוללת הגדלת הקהל והגדלת השותפים העסקיים. לקראת העונה הבאה התכנית תתפרסם ונחליט יחד מה הצעדים הנכונים להגדלת הקהל וחיזוק הקשר עם ילדים בדור הצעיר עם המועדון שבתקווה יצור בעתיד דור חדש וגדול יותר של אוהדים. המטרה בגדול להתמקד בדור הצעיר והדבר ייקח זמן אבל לאורך זמן אני מאמין שזו הדרך הנכונה. 

 

תודה רבה לרפי!

Workaround for Wix bug

bottom of page