top of page

לקראת המשחק: מחזור #6

הפועל ירושלים - מכבי ת"א

מידעון משחק

  • ראשון | 3.12 | טדי

  • שריקה 20:00

  • שידור: ספורט 2

  • ללא קהל

  • התנדבויות לפעילות בזמן המלחמה

  • מחזירים את הרש הביתה


מה המצב הפועל?

כשהדי המלחמה שוב נשמעים ברקע, אחרי הפוגת שחרור חטופים, ליגת העל חוזרת בניסיון להתניע מחדש סוג של שגרה ספורטיבית, במצב הכל כך לא נורמלי שכולנו חווים. המחשבות, הלב, והקשב נמצאים במקום אחר לגמרי - אנחנו ננסה לייצר הסחת דעת ונחמה לשעה קלה על הדשא בטדי. וכמובן, להשתמש בבמה שניתנה לנו על מנת להדהד את המסר: החזירו את הרש גולדברג - פולין, האוהד המסור שלנו, הביתה משבי החמאס. החזירו את החטופים כולם למשפחותיהם.


בואו נדבר כדורגל: אנחנו חוזרים למגרש אחרי למעלה מחודשיים בלי משחק רשמי. מלבד הנציגות של הכדורגל הישראלי באירופה - אחת מהן היא יריבתנו ביום א' - מצבנו דומה לשאר קבוצות הליגה. קשה לדבר על כושר משחק אמיתי לאורך 90 דקות ולדעת ברצינות למה לצפות. הפועל שבה לאימונים בשלב מוקדם יחסית של המלחמה, אולם ללא השחקנים הזרים, שהצטרפו אלינו רק בשבוע שעבר.


״נועם סומן כבלם העתיד. אם לא המלחמה, היינו חוגגים את החזרה״ | זיו אריה

שיבוץ משחקי הליגה, עד לתום הסיבוב, דוחס רצף של שני משחקים מדי שבוע לאורך תקופה. עניין שיקשה על הכנה מסודרת עבור קבוצה מאומנת טקטית כמו הפועל. נדרש ל-2 אימונים בלבד בין המשחקים. העובדה שאוהדים לא מורשים להיכנס לטדי, תציב גם היא אתגר לא פשוט עבור הפועל, שרגילה להיטען באנרגיות העידוד של הקהל האדום לאורך 90 הדקות, בטח כשהיא מגיעה בעמדת אנדרדוג כמו במפגש עם מכבי ת"א. זו המשימה, והצוות והשחקנים יעשו את המקסימום כדי לעמוד בה ולהביא חיוך לאדומים ולאדומות בבתים.


במשחקי האימון האחרונים הקבוצה חסרה את אונדרז' באצ'ו ומתן חוזז בשל פציעות, כשגם עמית גלזר אינו כשיר. קיבלנו חזרה, בבשורה משמחת עד מאוד, את נועם מלמוד, אך הוא עדיין לא בכושר משחק. בשל רצף המשחקים אנחנו צפויים לראות שימוש של המאמן זיו אריה בסגל הרחב, שיכנס למערך הקבוע של הקבוצה המתבסס על הנעת כדור ולחץ גבוה. נקודת המפתח: לא ליפול ברכות מול היריבה, שהבטיחה את מקומה בשלב הבא בקונפרנס ליג. נקום או ניפול על האגרסיביות מולה בקישור.

״חווינו חוויות מטלטלות. לחזור ולפגוש את החברים - זה מרגש״ | אווקה אשטה

מכבי ת"א חוזרת מאירופה

מכבי ת"א של רובי קין משחקת בהרכב קבוע ויציב זה תקופה ארוכה, 4-3-3 שמתבסס על זהבי בחוד כמוציא לפועל המרכזי, ומילסון באגף שמאל כיוצר העיקרי. לצידו: מיודענו רוי רביבו. השינוי שעברה מלפני הפגרה הוא באגף ימין, שם אבישי כהן מחליף את מאסון בהגנה. דן ביטון נכנס לעניינים בכנף במקום בנדוסו הפצוע (יתכן שהאחרון יחזור לדקות ראשונות מולנו). המשחק של הצהובים מתבסס על פתיחה רחבה לקווים, כששחקני האמצע עושים תנועה חזקה לעומק (ראו הכיבושים של דור פרץ). הג'וקר מהספסל: דור תורג'מן, שיכול לשחק במגוון עמדות התקפה. זיו, אופק, יאו, דוין והחבר'ה - התגעגענו. בהצלחה!


המשחקים הבאים (הלוח המלא)

המשחקים הבאים

כך עושים זאת: הניצחון על מכבי ת"א, בדרך לפלייאוף העליון בעונה שעברה


Workaround for Wix bug

bottom of page