top of page

לקראת המשחק: מחזור #7

בית"ר ירושלים - הפועל ירושלים

מידעון משחק

  • רביעי | 6.12 | טדי

  • שריקה 20:00

  • שידור: ספורט 4

  • ללא קהל

  • התנדבויות לפעילות בזמן המלחמה

  • מחזירים את הרש הביתה

מה המצב הפועל?


אחרי שבאוקטובר המשחק נדחה, קבענו להיפגש עם היריבה העירונית ב-6 אחרי המלחמה. ניפגש ב-8 מחר, כשהקרבות בעיצומם, הסיום נראה רחוק והאירוע, כמו כל אחר היבט בחיינו, נמצא בצל החדשות שעושות דרכן מעזה. טדי יהיה שומם - חוויה משונה ביותר ונטולת אנרגיות, כפי שנוכחנו במשחק מול מכבי ת"א ביום ראשון - לא כל שכן במשחק דרבי. לא יום חג עירוני, אלא עוד ניסיון לשוות נורמליות למשך 90 דקות. ולהמשיך את רצף 592 הימים, כמובן: אחרי שבעונה שעברה ניצחנו בליגה את בית"ר לראשונה מזה 31 שנה, סיימנו משחק נוסף מולה בשוויון סופר דרמטי, והתבססנו מעליה בטבלה, אין לנו שום כוונה לשמוט דרבי. המטרה ברורה: להמשיך בדומיננטיות במשחק היוקרתי, שההופעות בו סימנו את הנסיקה של הפועל, שינוי ההגמוניה וחזרתה למרכז הבמה בכדורגל הישראלי.

״בימים האלה, צריך להגיד תודה על כל דבר שלקחת כמובן מאליו״ | תומר אלטמן

המשחק מחר יוכל להוות גם אירוע מפתח בעונה של הפועל, שעד עתה לא השיגה ניצחון ליגה. צברנו 2 נקודות בלבד בששת המחזורים הראשונים, והגם שהמערכת משוכנעת שהמאזן הקשוח הזה לא מייצג כלל את הפוטנציאל והיכולות של הסגל, חייבים להתחיל ולהתרומם מהאזור המסוכן בטבלה. אנחנו מגיעים מאוכזבים אחרי המפגש מול מכבי ת"א השבוע, בו הפסדנו אחרי הובלה במחצית, עם שתי נקודות מרכזיות לפתור בהרכב: הציוות בחלק הקדמי, בהיעדר חלוץ מובהק כשדוין פצוע; וההתלבטות לגבי זהות הבלם המתאים לצד פיבן בהגנה, כשקפטן באצ'ו עדיין לא כשיר. מהמשחק מול מכבי ת"א נרצה לקחת את המשמעת הטקטית, ולהוסיף לה נדבכים של איכות ושליטה במשחק. רצוי גם לא לספוג גולים מטומטמים.


משחק הדרבי האחרון בליגה. אופק ביטון. דקה 96. קלאסיקה מודרנית:

היריבה שלנו אף היא כידוע במומנטום שלילי, דבוקה אלינו מלמעלה בטבלה, אחרי הפסד שלישי רצוף בשבת (0:1 להפועל פ"ת) ואוירת בלאגן מסורתית. במהלך העונה היא נעה בין קו 4 לקו 5 בהגנה, בניסיונות למצוא מערך שיביא לידי ביטוי את החלק ההתקפי שלה. בית"ר מתבססת על עוצמות שני החלוצים פריידי וג'ורג', שמיטיבים לכבוש ברחבה, ועל הכשרון של שועה - כל עוד זה הם לא מרגישים בנוח, התוצאות בהתאם. מה יהיה ברביעי? אין לדעת. בית"ר. דור מיכה, שנפצע מול פ"ת, יחסר בסגל שלה.


נקווה להעניק מעט נחמה ולהעלות חיוך על פני האוהדים האדומים הרבים שנמצאים בשירות מילואים. ניפגש בפאב הסירה בירושלים ובהודנא בתל אביב כדי להרגיש ביחד, ולעודד עם בירה מול המסך. לעולם לא נפסיק פה לצעוד: יאללה הפועל, לדרבי!


בחזרה לדרבי בלי הקהל

ב-16.4 לשנת 1977 נדדו שתי הקבוצות למשחק רדיוס שהתקיים, מכל המקומות, במגרשה של קבוצת הפועל נתניה. שער עצמי של ג'אנו הבית"רי, בעזרתו האקטיבית של חלוצנו הגיבור ציון תורג'מן (ראו תמונה מצהיבה) קבע שוויון בדרבי היחיד בהיסטוריה שנערך ללא נוכחות אוהדים.



Workaround for Wix bug

bottom of page