top of page

סיכום המשחק: מחזור #20

הפועל ירושלים 1 - בני סכנין 2 עידו אורנשטיין


שתי דקות. זה מה שלקח אמש להפוך משחק שהתנהל באופן מבטיח עבורנו, לאירוע שייזכר כמתסכל ביותר. פתיחה טובה ושער יתרון מוקדם ירדו לטמיון עם החלטות שיפוט שנויות במחלוקת של הרחקה ופנדל לרעתנו. מצבים מרובים, החמצות של שני הצדדים, עברות ועצבים אפיינו את הערב בדוחא, בסיומו קבוצה אחת הצליחה לחזור ולנצח. זו לא הייתה הפועל.

מהלך המשחק

במזג אוויר קר וגשום, יצאה הפועל לסכנין במטרה ברורה, לחזור עם 3 נקודות שיקדמו אותנו צעד נוסף לכיוון הפלייאוף העליון. נידם החליף את גוני בקישור האחורי ואת מקומו של האחרון תפס אווקה בהופעתו הרביעית העונה בהרכב. אצל היריבה פתחו לראשונה שחקני הרכש חוגי, אבו דוסו ופלומיין.


הפועל פתחה טוב וכבר בדקה ה-7 מצא עצמו טוגי לבד לגמרי מול גד עמוס, אך הניסיון שלו להקפיץ מעליו לא צלח. בדקה ה-11 הלחץ הירושלמי נשא פרי כאשר טוגי העביר כדור לביטון שבבעיטה שטוחה מחוץ לרחבה הצליח להכניע את עמוס. שריקה לנבדל תוקנה על ידי הוואר וזה 1-0. בכלל, 15 הדקות הראשונות הן היחידות במשחק בהן הפועל שלטה בכדור יותר (54%) והגיעה ליותר הזדמנויות (3-0).


מכאן הכל החל להתדרדר. בדקה ה-24 גלש רוי רביבו לכדור והצליח לחלצו. השופט והקוון שהיו קרובים מאוד לאירוע, החליטו שמדובר בגלישה שמחייבת הוצאת כרטיס צהוב שני וכך מצאה עצמה הפועל ב10 שחקנים כבר בשלב מוקדם של המשחק. אם זה לא הספיק, דקותיים מאוחר יותר הרים בירם כיאל כדור שניתז מהרגל של טוגי, פגע בידו והוביל לשריקה לכדור עונשין מ-11 מטרים. גיא מלמד דייק מהנקודה וקבע שוויון, שנשמר עד לירידה לחדרי ההלבשה.


נתוני המחצית הראשונה מלמדים על משחק מאוזן יחסית: 60%-40% לטובת סכנין בהחזקת הכדור, 58% לטובת הפועל במאבקים ו5 איומים לכל קבוצה.


עם פתיחת המחצית השנייה הגיע טוגי למצב הקורץ השני שלו במשחק כאשר נגח מעל השער לאחר הרמה מצוינת של ביטון. מכאן השתלטה סכנין על המשחק. חילוף הגנתי של זיו (הראל על חשבון בדש, 51') לא הצליח למנוע את השער שהיה באוויר ובדקה ה-55, מלמד עם השני שלו במשחק וה-9 העונה העלה את סכנין ליתרון 2:1.


עד שריקת הסיום לא הצליחה הפועל לחזור למשחק ודווקא סכנין הייתה זו שהגיעה לכמה הזדמנויות, אך שאבי בעצירות יפות שמר על סיכויי הקאמבק. חילופים התקפיים של זיו ושתי בעיטות של אווקה מעל השער הפיחו זיק של תקווה, אך לא יותר מכך. לקראת סיום המשחק, טענות לנגיעת יד ברחבה של סכנין לא זכו להתייחסות של השופט גל לוי, לאכזבתו של הצוות המקצועי הירושלמי.


2:1 לסכנין בסיום שלח את השחקנים והאוהדים הירושלמים הביתה כעוסים ומאוכזבים על אבדן הנקודות, בתקווה לחזור לנצח במשחק הבית הקרוב בשבת נגד נתניה.


הרכבים

הפועל ירושלים

יהונתן שאבי, רוי רביבו (הורחק בדקה 24), נועם מלמוד, אונדז'יי באצ'ו (ק, 85') , אלוז' יאו, נדב נידם (70'), אווקה אשטה, אופק ביטון (70'), ג'ורדן בוטאקה, וויליאם טוגי (70'), גיא בדש (51').

מחליפים הראל שלום (51'), דור ג'אן (70'), איתי זאדה (70'), תומר אלטמן (70'), סדריק דון (85')


בני סכנין

גד עמוס, אבו דוסו, חסן חילו, מארון גנטוס, ספורקסלדה פביאן, בירם כיאל (76'), פרדי פלומיין (84'), איהאב גנאים, שוקראני רועי, דור חוגי, גיא מלמד (90').

מחליפים סאהר תאג'י (76'), עובדיה דרוויש (84'), מוחמד בדארנה (84'), פידל זבידאת (92').


שופט ראשי: גל לוי | קוונים: ליעוז אדי וישראל פלדמן | שופט רביעי: דקל צינו | שופטי VAR: אלי חכמון ומשה בוחבוט


סטטיסטיקה

החזקת כדור 33% איומים/למסגרת 2/8, ללא איומים למסגרת במחצית השנייה מסירות/מדוייקות 194/276 70% לעומת 83% של סכנין מאבקים/מוצלחים 90/174 (52%) XG הפועל 1.01 | יריבה 2.69

וזה מה שהיה לאווקה להגיד בסיום:



Workaround for Wix bug

bottom of page