top of page

סיכום המשחק: מחזור #21

הפועל ירושלים 0 - מכבי נתניה 2 עידו אורנשטיין


החורף חזר, אבל הבצורת נמשכת. עוד משחק שהחל עם אדום מוקדם (הפעם מאוד מוקדם) והסתיים בהפסד ירושלמי מאכזב שצמצם עוד את הפער מהמקום החמישי ומעמיד בסכנה את שאיפות הפלייאוף העליון. מחצית ראשונה מאופסת ומחצית שנייה מלאת תהפוכות - זה מה שחיכה אתמול (שבת) ל-1,343 אוהדי הפועל בטדי הגשום והקפוא. בסופו של דבר, שתי הקבוצות ממשיכות במומנטום שלהן ואת הניצחון הראשון מאז פגרת המונדיאל נצטרך לחפש במשחק אחר.


מהלך המשחק

זיו אריה החליט לבצע מספר שינויים בהרכב כאשר הראל שלום החליף את רוי רביבו המורחק, תומר אלטמן החליף את נידם בקישור האחורי ועמית גלזר פתח בהרכב בפעם השנייה העונה במקומו של מלמוד שלא שותף לראשונה. בנתניה, פלאמן גלאבוב חזר להרכב.


כבר בדקה ה-6 הפועל נותרה ב-10 שחקנים לאחר שבעצת צוות ה-VAR, ריינשרייבר הוציא כרטיס אדום לטוגי בעקבות גלישה מסוכנת קדימה. המחצית הראשונה התאפיינה בחוסר דיוק של הנתנייתים שהתקשו לנצל את היתרון המספרי ומלבד מספר בעיטות מחוץ לרחבה, לא סיכנו את שערו של שאבי. הפועל, שניסתה להתמודד עם חסרונו של טוגי על ידי הצבתו של בדש כחלוץ, לא הגיעה גם היא להזדמנויות הבקעה ממשיות והמחצית הראשונה הסתיימה ללא שערים.


נתוני המחצית הראשונה מלמדים על שליטה של הצהובים: 73%-27% לטובת נתניה בהחזקת הכדור, 13 איומים (2 למסגרת) לעומת 3 (0) שלנו. עוד נציין את חוסר הדיוק הלא מאפיין שלנו במסירות - 59% הצלחה בלבד במחצית הראשונה.


מחצית שנייה

המחצית השנייה נפתחה כמו שהסתיימה הראשונה, בשליטה של נתניה. השער הראשון, שהיה באוויר, אכן הגיע בדקה ה-57 לאחר נגיחה של זלאטאנוביץ', אך נפסל עקב משיכה בחולצה. בדקה ה-62, בתפנית בלתי צפויה, הרמה טובה של בדש מצאה את ביטון שהוכשל על ידי כארם ג'אבר ברחבה. האחרון קיבל את הצהוב השני שלו וזה פנדל להפועל ואדום לנתניה.


בדש, שכבש 3 מתוך 5 שעריו העונה מהנקודה הלבנה, ניגש לבעוט את הפנדל והחמיץ בבעיטה שטוחה שחלפה ליד הקורה. דווקא בשלב הזה, כאשר נראה היה שהמשחק אמור להתאזן, השתלטה נתניה לחלוטין על המשחק. הסטטיסטיקה מלמדת על כך שבדקות 60-75 החזיקה נתניה בכדור 85% מהזמן. בדקה ה-68, לירן רוטמן השתלט ברחבה על הדיפה רעה של שאבי לאחר בעיטה של טוואמסי, בעט טוב לשער וזה 1-0 נתניה.

בהמשך זיו אריה בחילופים מאוחרים שלח את כל הכלים ההתקפיים שהיו לנו למגרש במטרה לחזור למשחק, אך ללא הועיל. הזדמנות טובה נוספת של בדש בתוספת הזמן נעצרה על ידי איתמר ניצן ובדקה ה-97 טוואמסי במבצע אישי יפה קבע את תוצאת הסיום.


2:0 לנתניה בערב שמה שאפשר לזכור ממנו זה בעיקר את הטקס החשוב לתמיכה בקהילת הלהט"ב שנערך בשיתוף ארגון איגי אשר מזכיר שוב שבכדורגל יש מקום לכולם ואת הבובות הרבות שנאספו על ידי האוהדים וייתרמו לילדים חולי סרטן. הפנים לטרנר, תמיד אופטימיים.

הרכבים

הפועל ירושלים

יהונתן שאבי, הראל שלום, עמית גלזר (82'), אונדרז' באצ'ו (ק'), אלוז' יאו, תומר אלטמן (74'), אווקה אשטה (82'), אופק ביטון (74'), ג'ורדן בוטאקה, וויליאם טוגי (הורחק, 6'), גיא בדש.

מחליפים איתי זדה (74'), דור ג'אן (74'), גולן בני (82'), סדריק דון (82').


מכבי נתניה

איתמר ניצן, כארם ג'אבר (הורחק, 62'), עומרי גנדלמן, פלאמין גלאבוב, נאסים אואמאו (85'), בוריס אינו, איתן אזולאי (57'), אביב אברהם (ק', 57'), לירן רוטמן (74'), פטריק טוואמסי, איגור זלטאנוביץ'.

מחליפים עוז בילו (57' הוחלף בדקה 85'), אחמד איברהים (57'), עידו וייר (74'), יובל שדה (85'), נפתלי בלאי (82').


שופט ראשי: רועי ריינשרייבר | קוונים: דודו ביטון ורועי חסן | שופט רביעי: ויטלי בונדרב | שופטי VAR: שלום בן אברהם ודני דותן


סטטיסטיקה

החזקת כדור 30% איומים/למסגרת 1/5 מסירות/מדוייקות 171/266 (64%) מאבקים/מוצלחים 56/114 (49%) XG הפועל 0.92 | נתניה 1.68

והנה בדש בסיום המשחק המאכזב:



Workaround for Wix bug

bottom of page