top of page

סיכום המשחק: מחזור #27

הפועל באר שבע 1 - הפועל ירושלים 0 עידו אורנשטיין


הפועל פתחה את משחקיה בפלייאוף העליון במשחק הצהריים הראשון שנערך בטרנר מאז הקמתו. תפאורתה מרשימה של אוהדי היריבה קיבלה את פניהם של מאות האוהדים הירושלמים שבאו לתמוך בשחקנינו ולנסות לדחוף אותם לניצחון ראשון על באר שבע מאז החזרה לליגת העל. מחצית ראשונה שהתנהלה בשליטה באר שבעית אך ללא הזדמנויות מסוכנות הסתיימה בשער בדקות הסיום לאחר טעות בהגנה. מנגד, עליונות של הפועל במחצית השנייה ומספר מצבים קורצים לא הספיקו כדי להשוות.


המחזור הראשון של הפלייאוף העליון, שנערך כולו בשבת, הסתיים כאשר שלושת מוליכות הליגה מנצחות את הנאבקות על המקום הרביעי, מה ששמר על סטטוס קוו בטבלה. את הנקודות הראשונות בפלייאוף נחפש בעוד שבועיים, נגד מכבי תל אביב בטדי.


מהלך המשחק

הפועל עלתה למשחק בהרכב ומערך שונים מהרגיל כאשר לצד עמית גלזר שהחליף את נועם מלמוד המורחק ואיתי זדה שקיבל הזדמנות לראשונה בהרכב במקומו של וויליאם טוגי, גם עומר אגבדיש פתח בפעם השנייה העונה.


המשחק נפתח באגרסיביות של היריבה, שהובילה ל-3 כרטיסים צהובים ב-15 הדקות הראשונות. שיטת המשחק של הפועל לא עבדה כפי שציפתה ובאר שבע הצליחה להגיע למספר הזדמנויות מסוכנות ובעיטות מחוץ לרחבה.


המארחת, שידעה שאובדן נקודות יאפשר למכבי חיפה לפתוח פער בפסגה, המשיכה לתקוף ומצאה לבסוף את השער דקות לפני הירידה למחצית, כאשר חוסר תיאום בהגנת הפועל אפשר ליוג'ין אנסה לכבוש את שערו ה-3 העונה.


נתוני המחצית הראשונה מלמדים על השליטה של הקבוצה הביתית: 60%-40% בהחזקת הכדור, 60% במאבקים, 9 איומים (3 למסגרת) של באר שבע, מול איום אחד בלבד שלנו, גם הוא מחוץ למסגרת.



המחצית השנייה נפתחה בצורה שונה לחלוטין. הפועל ערכה שלושה חילופים עם פתיחת המחצית וחזרה לשחק במערך בו שיחקה במרבית העונה. אחוזי השליטה בכדור ב-15 הדקות הראשונות של המחצית - 58% לטובתנו, מלמדים על השינוי שחל במשחק ועל הלחץ הרב בצד של באר שבע.


הפועל גם הגיעה למספר הזדמנויות מסוכנות מול השער, שהסתיימו בהחמצות של דון סדריק ורוי רביבו. בדקה ה-79 שער מהתקפה יפה של באר שבע נפסל בהתערבות מערכת ה-VAR, לאחר נגיעת יד במרכז המגרש. בסיום, 1:0 קטן-גדול למקומיים, ניצחון רביעי ברצף בליגה ששומר עליה חזק במאבק האליפות, לקראת המפגש הישיר נגד מכבי חיפה במחזור הבא. אנחנו לעומת זאת, יוצאים לפגרה של שבוע לאחר שני הפסדים רצופים ובתחושת החמצה קלה, אך עדיין מהמקום ה-5 בטבלה.

הרכבים

הפועל ירושלים

אדליי אדבאיו, עמית גלזר, אונדרז' באצ'ו (ק'), אילוז' יאו, הראל שלום (46'), תומר אלטמן (64'), אופק ביטון, אווקה אשטה (87'), עומר אגבדיש (46'), גיא בדש, איתי זדה (46').

מחליפים: דון סדריק (46'), רוי רביבו (46'), נואף בזיע (46'), יואב תומר (64'), גולן בני (87').


הפועל באר שבע

עומרי גלזר, מיגל ויטור (ק'), רועי גורדנה (67'), שגיב יחזקאל (74'), הלדר לופז, מריאנו בריירו, דור מיכה (74'), שי אליאס, עדן שמיר, יוג'ין אנסה (67'), פטריק קלימלה (84').

מחליפים: איאד אבו עביד (67'), שאפי סולימאנוב (67'), איתן טיבי (74'), אלכסנדר פאון (74'), תומר חמד (84').


שופט ראשי: נאאל עודה | קוונים: שגיא מצמבר ודודו ביטון | שופט רביעי: דוד פוקסמן | שופטי VAR: עידן לייבה ואורן בורנשטיין

סטטיסטיקה

החזקת כדור 46%

איומים/למסגרת 6 איומים, 2 למסגרת שלנו לעומת 10 איומים, 3 למסגרת של באר שבע

מסירות מדוייקות 82% דיוק במסירות שלנו, 84% של באר שבע

מאבקים: 78/165 (47%)


והנה זיו אריה ואופק ביטון בסיום המשחק:



Workaround for Wix bug

bottom of page